hirdetés

Január: amikor a legtöbben keresnek állást

 

hirdetés

Január nemcsak a kíméletlenül hideg idő vagy az újévi fogadalmak hónapjának nevezhető, hanem az álláskeresők csúcsidőszakának is egész bátran hívhatnánk. Pontos statisztikák támasztják ugyanis alá, hogy ebben a periódusban sokkal többen látogatják a tematikus portálokat izgalmas hirdetések után keresve.

Ebben a cikkben megmutatjuk, hogy milyen módon lehet akár munkavállalóként, akár munkáltatóként kihasználni a januári kedvező időszakban rejlő lehetőségeket.

Az újévi fogadalmak és az álláskeresők számának növekedése közötti összefüggés

Sokan már a december végi ünnepek alatt is igyekeznek számot vetni a karrierjük aktuális helyzetével, egyúttal válaszokat keresnek a „hogyan tovább” kérdésre. Ezeket a gondolatokat csak tovább tetézi az újév, a fogadalom tételek és a változásra való igény felébredésének a csúcsidőszaka.

Néhányan már a bejgli majszolgatása közben, a legtöbben pedig az újonnan beköszöntött esztendő első napjaiban frissítik az önéletrajzukat, és kezdenek el nézelődni az állások között.

Kép: dreamjo.bs

Januárban a kereslet és a kínálat is szép számban képviselteti magát az álláspiacon

Nemcsak munkavállalói oldalról, hanem a munkáltatók részéről is január elején válik esedékessé a célok kitűzése, esetleg újrafogalmazása. A kivitelezéshez pedig értékes munkatársakra lesz szükség, akiket valahogy meg is kell találni a zsúfolt munkaerőpiacon.

Így nemcsak a hirdetéseket böngésző potenciális jelöltek, hanem a vonzóbbnál vonzóbb pozíciókat feltüntető cégek is fokozottan vannak jelen az álláskereső portálokon. Talán az év egyetlen másik periódusában sem kínálkozik tehát ennyire jó esély arra, hogy a keresleti és kínálati oldal egymásra találjon.

Egy ütős önéletrajzzal, valamint egy, az adott hirdetéshez igazított motivációs levéllel igencsak vonzó ajtók nyílhatnak meg tehát januárban, érdemes mindezt ügyesen kihasználni.

Statisztikák, amelyek szintén a januárban erősödő álláskeresői kedvet bizonyítják

A DreamJo.bs több felmérést is közzétett a január hónapban megfigyelhető álláskeresési tendenciákról, amelyeket mindenképp érdemes egyenként megvizsgálni.

A portál látogatóinak az 56%-a például már az ünnepek alatt is foglalkozott az álláskereséssel 2019-ben, 40% pedig előszeretettel nézi át a szembejövő hirdetéseket. Ez is bizonyítja tehát, hogy már az ünnepek alatt is fokozódik az álláskeresési hajlam.

Kifejezetten érdekesnek számít az a megállapítás is, miszerint a potenciális jelöltek 49%-a főként a csapatra kíváncsi az álláshirdetéseket olvasva. Munkáltatóként a hirdetések szövegezését tekintve célszerű tehát kidomborítani a cégnél uralkodó csapatszellemet, a jó hangulat, valamint a segítőkész kollégák jelenlétét.

Már ezzel az egyetlen lépéssel is potenciálisan értékes új munkatársak tucatjainak a CV-je landolhat a postafiókunkban.

hirdetés

Véleményvezér

A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A Magyarországon dolgozó kínai kiskereskedők boldogan dörzsöhetik a tenyerüket.
Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Az ukrajnai háború ott tart, hogy minden oldal mindent elővesz a hadi spájzból, ami még működik.
Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.
Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Már semmi nem a régi. Korábban az euró bevezetése egy országban komoly inflációt okozott, most viszont Horvátországban meglepetést.
Rekord a 100 éven felüliek számában

Rekord a 100 éven felüliek számában

A világjárványt követően általános jelenség volt, hogy mindenütt csökkent a várható élettartam. Japánban viszont meghaladta a 90 ezret a 100 éven felüliek száma.
Szárnyal a német hadiipar

Szárnyal a német hadiipar

Két vesztes világháborút követően is Európa élén a német gazdaság, hadiiparuk pedig hatalmasat lépett előre.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo