Zöldház vitte haza a tízmilliót

Zöld technológiai újítással, szokatlan street food megoldással és gyógyszerészeti kutatás-fejlesztéssel foglalkozó kisvállalkozások kaptak elismerést a UPC Business Nagydíj díjkiosztó gáláján. A hazai kkv szektor számára kiírt versenyre várakozáson felüli számban érkeztek izgalmas és innovatív pályázatok, ezekből választotta ki a legjobbakat a szakmai zsűri.

Az egyik díjazott a mini gasztro villamos
Kép:BudapestBakering Facebook oldala

Hat héten át versengtek a vállalkozások a UPC Business Nagydíjért. A játék elsődleges célja az volt, hogy a pályázókat távlati gondolkodásra késztesse, saját cégük jövőjét, lehetőségeit illetően. A kérdésekre várakozáson felüli számban érkeztek a bátor, vizionárius és gyakran meglepő válaszok a versenyzőktől. A szakmai zsűri tagjai - Bodon Ildikó a UPC Vállalati Szolgáltatások üzletágának vezetője, Varga Zoltán üzletember, a Central Médiacsoport vezérigazgatója, és Till Attila több körös előszűrést és alapos mérlegelést követően választották ki a győzteseket.

A tét nagy volt, a UPC Vállalati Szolgáltatások üzletága által felajánlott 10 millió forintos fődíjat végül az a miskolci székhelyű Unisignal Kft. vihette haza, amely alacsony energiafelhasználású „zéróenergiás” házak tervezésével és kivitelezésével foglalkozik, egy innovatív technológiára alapozva. Különdíjban részesült a Digital Vision Kft. csapata, akik Budapest Bakering elnevezésű projektjükkel a fővárosi street food világát készülnek forradalmasítani. Szintén különdíjjal jutalmazta a zsűri a gyógyszer- és funkcionális élelmiszerfejlesztésre szakosodott szegedi Pharmacoidea Kft-t, amelynek küldetése gyógyíthatatlannak tartott kórképek ellenszereinek kifejlesztése és a rászorulókhoz történő mihamarabbi eljuttatása.

Chris Coles, a UPC anyavállalatának, a Liberty Globalnak európai üzleti szolgáltatásokért felelős vezetője azt köszöntőjében azt hangsúlyozta, hisznek abban, hogy a gazdaság valódi lelkét a sikeres kis- és közepes vállalkozások adják.

„A beérkezett pályázatok száma és kiemelkedő színvonala igazolja, hogy helyesen döntöttünk, amikor úgy határoztunk, hogy egy szokásos ajánlati kampány helyett ezúttal inkább egy rendhagyó versenyt szervezünk a kis- és közepes vállalkozások számára. A nagydíjra átcsoportosított összeg kétszeresen is megtérült, hiszen a díjazott vállalkozások megvalósíthatják céljaikat, másrészt mi is hatalmas inspirációt kaptunk tőlük az innovatív gondolkodásmód és a kreativitás terén – mondta el Bodon Ildikó a UPC Vállalati Szolgáltatások üzletágának vezetője a díjkiosztón. Azt is hozzátette, hogy az általános infokommunikációs jártasságon túl külön is értékelték a versenyzők többségének pozitív szemléletmódját, amely azt bizonyítja, hogy a vállalkozói kedv a mindennapi nehézségek ellenére is él a hazai kkv-k világában.

Háromszor több pénz lesz innovációra
A kormány azt tervezi, hogy a 2020-ig terjedő uniós költségvetési időszakban 750 milliárd forintot, a korábbi háromszorosát fordítja a kutatás-fejlesztési (K+F) tevékenység támogatására – mondta Csepreghy Nándor, a magyar kormány fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára.
 

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo