A feltörekvő cégek, ismertebb nevükön a startup vállalkozások mutatkoztak be a 2008 óta évente megrendezett legnagyobb hazai startuprendezvényen, a Startup Underground konferencián. A kezdetben a startupvilágban szinte egyedülálló esemény mostanra számos versenytársra tett szert, de egyediségét, friss hangulatát mindezek ellenére megőrizte.
A tavaszi rendezvénydömping ellenére csaknem 600 résztvevőt jegyző konferencia startupversenye, workshopjai évről évre több látogatót vonzanak. Az eseményt követő afterpartyn további 120 vendég épített kapcsolatokat az ott megjelent befektetőkkel, startup-tanácsadókkal. A rendezvényen tíz kockázati tőketársaság képviselői vettek részt, és szponzorai között többek között ott volt a Climate-KIC, az Equilor Befektetési Zrt., a Prezi.com, a Cisco és a Microsoft vagy a sajtó részéről a HVG, a Figyelő, az Origo és az Insider Blog.
Az immár hagyományosnak számító startupverseny döntőjében 10 kiválasztott startup vállalkozás mutathatta meg önmagát a közönségnek és a szakmai zsűrinek. A 67 nevező közül befektetői zsűri által kiválasztott legjobbak előadásai nem csak a web és informatika legújabb megoldásai közül kerültek ki. A döntősök számos szakmai területet lefedtek projektjeikkel, mint az ipari innováció, a környezetvédelem, a közösségi megoldások vagy az informatikai biztonság.
A győzelmet végül a Neorobot (Juhász Márton) egészségügyi és robottechnológiai projektje szerezte meg a Resono hangszennyezettség-mérő megoldása előtt. A harmadik helyezett Brickflow az online világból érkezett, és a Startup Chile programba is bekerült korábban. A közönségdíjas MiniBrake pedig a gyermekek biztonságát féltő technológiai fejlesztők terméke. Érdekesség, hogy a közönségdíjat a szervezők a közönség hangos tapsolása és bekiabálása során a 2. helyezett, Resono hangmérő eszközével mérték le és döntötték el.
A versenyen kívül a SUU nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi közönséget is megszólította, a külföldi vendégek előadásai sokakat vonzottak. Andre Haddad, az Ebay egyik egykori vezetője előadásából megtudhattuk, mi is teszi sikeressé, hogyan élhet meg, maradhat meg egy globális célokra törő, de kezdő vállalkozás. Árvai Péter, a Prezi ügyvezetője is a nemzetközi határok feszegetésére buzdította a startuppereket. A rendezvény egyik workshopján az „entrepreneurship” gondolkodás egyetemi oktatásával foglalkozó szakemberek véleményét megismerve is vannak még tartalékok a hazai képzésekben, illetve az egyetemeknek hatalmas a felelőssége a jövő startupjait megalapító fiatalok nevelésében, az utánpótlás biztosításában.
A Startup Underground látogatói idén is azért látogattak el a rendezvényre, hogy megismerkedjenek a hazai startupélet legjobbjaival, találkozzanak a hasonló terveket forgató startupperekkel, illetve az ötleteikhez, projektjeikhez szükséges befektetőket, társakat, partnereket megtalálják. Ezeket az előadásokon kívüli network lehetőségek is támogatták. Miskolczy Csaba, az esemény főszervezője szerint a SUU-n bemutatott startuptérkép nemcsak egy, az Insiderblog által elkészített tanulmány, hanem a hazai startupvilág élő lenyomata, amelynek minden szereplőjével találkozhattak az idei Startup Underground látogatói.