Tartja magát a Pannon

A Pannon ma közzétette második pénzügyi negyedévre vonatkozó eredményeit. A társaság tovább folytatta mobil szélessávú beruházásait, és a nagyobb mobil internetes forgalommal részben ellensúlyozta a készülékeladásból és a hangalapú előfizetői szolgáltatásokból származó árbevétel csökkenését.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év második három hónapjának árbevétele 1,7 milliárd forinttal maradt el a 2008 második negyedévitől, elsősorban azért, mert a hívásvégződtetési díjak 2009. januári csökkentése után visszaesett az összekapcsolási (interconnect) díjakból származó árbevétel. A hangalapú előfizetői szolgáltatások árbevétele enyhén csökkent az alacsonyabb egy előfizetésre jutó átlagos beszédforgalom miatt. Az árbevétel‑gyengülést részben ellensúlyozta a mobil szélessávú internetes forgalom növekedése. Mindezek a tényezők negatívan befolyásolták az egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétel („blended ARPU" index) alakulását, ami 8 százalékkal volt alacsonyabb a 2008 második negyedévi értéknél. A kisebb forgalom miatt a készülékértékesítésből származó árbevétel is mérséklődött.

Az EBITDA egyszeri tételek nélküli, nominális értéke 0,6 milliárd forinttal csökkent 2008 második negyedévéhez képest a működési költségek növekedése miatt. A tárgyévi göngyölített működési költségek - elsősorban a forint gyengüléséből és a követelések értékvesztéséből eredően - az éves inflációt meghaladó mértékben emelkedtek. Emiatt a valutában számított különféle informatikai és hálózati kiadások is nőttek. Az első hat hónap göngyölített EBIT értéke 26 milliárd forintot tett ki, ami 1,6 milliárd forinttal kevesebb, mint 2008 második negyedévében.

„A világgazdaság jelenlegi állapota ellenére folytattuk a szolgáltatás- és működésfejlesztési beruházásokat" - kommentálta az eredményeket a Pannon vezérigazgatója, Anders Jensen. „Mobil szélessávú beruházásaink és új, környezetbarát irodaépületünk jól tükrözik elkötelezettségünket a folyamatos fejlesztés iránt."

Az előfizetések száma 17 ezerrel, 3 millió 577 ezerre csökkent a negyedévben. A csökkenés főleg a kártyás szegmensre volt jellemző. A 2009 második negyedév végi 33,59 százalékos piaci részesedés 0,2 százalékponttal haladta meg az előző negyedévit. A számlás előfizetők aránya 44,2% volt 2009. május végén.

A beruházási költség 3,6 milliárd forintot tett ki 2009 második negyedévében, ami 30 százalékkal alacsonyabb a 2008 második negyedévi értéknél. Az év második három hónapjában a Pannon főleg mobil szélessávú technológiára (3G bázisállomásokra és átviteli berendezésekre) és ingatlancélokra költött. A negyedév ingatlancélú beruházásai a júniusban birtokba vett új Pannon Házhoz kötődtek.

  

2009. II. negyedév

2008. II. negyedév

2008. teljes év

Árbevétel (millió Ft)

44 447

46 174

188 363

EBITDA egyszeri tételek nélkül (millió Ft)

18 495

19 066

76 965

EBIDTA ráta egyszeri tételek nélkül

41,6%

41,3%

40,9%

EBIT (millió Ft)

12 874

13 836

55 370

CAPEX (millió Ft)

3 592

5 118

17 879

Előfizetők száma az időszak végén (ezer)

3 577

3 415

3 731

ARPU-index (Ft)

3 938

4 297

4 292

 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo