Sikeres félévet zárt a HUNGEXPO

Látogató- és területcsúcs, intenzív üzletmenet, újonnan bevezetett rendezvény: mindegyikre van példa a HUNGEXPO első félévi jelentésében. A kiállítók között sok volt a visszatérő partner, és új szereplők is megmérettették magukat a standokon.

A kiállítási piac a versenyszférához tartozik, speciális szolgáltatás, és ezen a területen a HUNGEXPO évtizedek óta vezető szerepet tölt be. A kiállítási ipar nemzetközi piacán tapasztalható csökkenő tendenciák ellenére a HUNGEXPO sikeresen valósította meg 2012. évi terveinek időarányos részét.

A rendezvények sokat jelentően mutatják be a gazdasági aktualitásokat, a piaci folyamatokat, a fórumokon szereplő ágazatok helyzetét. A HUNGEXPO az első félévben 16 különböző témájú kiállítást, vásárt szervezett, s ezzel a hozzáértő szakemberek, de a nagyközönség számára is a gazdaság egy jelentős részéről nyújtott értékelhető információkat.


Kép: SXC

A Budapesti Vásárközpontban az első félév az AGRO+MASHEXPO-val kezdődött. Az évente rendezett mezőgazdasági kiállítás a tavalyihoz képest megduplázta a területét, s így 20 ezer négyzetméteren zajlott. A 25 ezer érdeklődő az utóbbi évek látogatócsúcsát jelentette.

A március elején rendezett UTAZÁS volt az első igazán nagy közönségvásár, amelyet a Budapest Boat Show, a Karaván Szalon és a Port.hu Bringaexpo kísért. Az eredmények: négy kiállítás, 500 kiállító és ötvenezer látogató.

Április elsején az első negyedévvel együtt zárult a Budapest Motor Fesztivál és a Tuning Show, amelyek mellett a Tatto Expo kapott helyet. Az új típusú, fesztivál jellegű motoros-autós rendezvény rendkívüli közönségsikert aratott. A résztvevők körében végzett megkérdezések szerint az eddigi legjobb motoros találkozó zajlott április elején.

Április közepén a CONSTRUMA következett. Az építőipari vásáron a tavalyinál 4-5 százalékkal több, összesen 389 kiállító vett részt. A KSH legfrissebb adatai szerint az ágazat helyzete tovább romlott: májusban az építőipari termelés volumene kiigazítatlan adatok szerint és munkanaptényezővel kiigazítva is 15,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Szezonálisan kiigazítva a termelés az előző havinál 4 százalékkal alacsonyabb volt. Az év első öt hónapjában a termelés 10,8 százalékkal esett vissza 2011 azonos időszakához képest. Ennek ellenére a CONSTRUMA iránt továbbra is nagy az érdeklődés, hiszen a következő alkalomra, 2013-ra már most 3000 négyzetméterre jelentkeztek be kiállítók.

Sikerek, számok, százalékok
A HUNGEXPO az első félévben tartott 16 kiállításán 1947 kiállító 79.000 négyzetméternyi területet bérelt. A rendezvényeket 219.421 érdeklődő tekintette meg.
az értékesítés nettó árbevétele 2243 M Ft, ami 45M Ft-tal haladta meg a tervezett bevételt
a saját szervezésű kiállítások árbevétele az összes árbevétel 75%-át adja (1685 M Ft)
a válság ellenére a főbb kiállítások bevételben és/vagy naturáliában növekedni tudtak:
 az AgroMASH expo közel kétszer akkora területen zajlott mint tavaly,(20e nm), ezzel a 2010-es szintet is meghaladta Σ az elektronikus piac térnyerése ellenére az Utazás kiállítás közel a tavalyival azonos területen mutatták be a kiállítók ajánlataikat (8200 nm), a kiállítószám nem csökkent (440)
a Fehova kiállítás kiállítói számban és árbevételben is növekedni tudott(240 -> 247) és árbevételben (160 M Ft-ra) Σ a Construma kiállítók száma növekedett (371 -> 389)
a másodszor megrendezett OtthonDesign az elsőhöz képest árbevételben közel négyszeresére, eladott nm-ben több mint négyszeresére növekedett (24 -> 100M HUF, 970 -> 3800 nm)
az együtt megrendezett Motor és Tuning kiállítás több látogatót vonzott és több árbevételt generált (120 M Ft ) mint tavaly (85M Ft) ill. tavaly előtt (75M Ft)
a vendégrendezvények (kongresszus, vendégkiállítás, céges események) összes árbevétele a hozzá kapcsolódó vendéglátással a teljes bevétel 20%-át teszi ki. (407 M Ft)
a vendégrendezvények árbevétele 80%-kal haladta meg a tervezettet (terv 205 M Ft, tény 370 M Ft)

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo