Még több gépjármű alkatrészt gyárthatunk

A Knorr Bremsenek és a Densonak, valamint további járműipari és gépipari ügyfeleknek szállít be a pécsi Matro Kft., amelyben 50 milliós befektetéssel szerzett támogatói részesedést a Széchenyi Tőkebefektetési Alap.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elsősorban fém alapanyagokból állít elő forgácsolással alkatrészeket a pécsi Matro Kft., immár több mint két évtizede. Termékei három nagy csoportra oszthatók: haszongépjármű-alkatrészek, személygépkocsi-alkatrészek, illetve szerszámgépek komponensei. „Noha a beszállítói piacon ádáz verseny folyik, és a méretgazdaságosság itt is fontos tényező, a Matro mégis hosszútávra meg tudta vetni lábát, köszönhetően speciális stratégiájának." -  magyarázza Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. igazgatóságának elnöke. „A haszongépjármű-piacon már kisebb szériák vállalásával is jelen lehet lenni, ezáltal jobban érvényesülnek egyéb versenytényezők: a rugalmasság, a gyors alkalmazkodás, a szakértelem, a megrendelő igényein túlmutató szakmai támogatás, ráadásul a nyugat-európainál alacsonyabb humánerő költséggel."

Mercedes-Benz, M.A.N, Scania, a vezető európai haszongépjármű piac legismertebb márkái, ezekben Matro alkatrész is található, köszönhetően a Knorr-Bremsevel kötött beszállítói megálllapodásnak. 1995 óta szállítanak ugyanis fékrendszereikbe alkatrészeket, részint a Magyarországon is jelenlévő Knorr üzemekbe Budapestre és Kecskemétre, továbbá a Knorr-Bremse német és olasz gyáraiba.

Harminc százalékos tulajdonrészt szerez a cégben a Széchenyi Tőkebefektetési Alap
A Széchenyi Tőkebefektetési Alapból juttatott 50 millió forintból 30 millió válik jegyzett tőkévé, a többi a tőketartalékot növeli. Ezzel az alap a Matro Kft-t alapító és vezető Kleisz család mellett 32 százalékos tulajdonossá válik. A friss tőkét létszámfejlesztésre, további modern komputervezérelt megmunkálógépek beszerzésére fordítják, illetve részben alapanyag-vásárlást biztosító forgótőkeként hasznosul.

„Noha az éves árbevételünk 60 százalékát biztosítja ez a hosszútávú megállapodás, az elégedettség mellett idővel a kiszolgáltatottság érzését is meghozta." - meséli Kleisz Zoltán, a Matro Kft. ügyvezetője. A több lábon állást végül 2010-ben a Densoval kötött nagy horderejű megállapodás biztosította: a japán cég székesfehérvári üzemébe szállítanak alkatrészeket, melyek részegységgé történő összeszerelést követően végül Ford és Volkswagen személygépkocsik motorjaiba szerelnek be.

„Ahogy a Matro Kft. a válság kihívásaira reagált, az nagy súllyal esett latba a befektetési döntés meghozatalánál." - meséli Csuhaj V. Imre. „Bár 2009-ben azzal kellett szembenézzen a társaság, hogy megfeleződött az árbevétele, és csökkenő fedezetei okán veszteségessé vált, a 2010-es évet máris új piacok megtalálására fordították. A járműiparon belül szélesebb spektrumot céloztak, és a szerszámgép-piacon is erősítettek gyártásban és szervizelési szolgáltatásban. Ez a hozzáállás minden befektetőt megnyugtat a kihelyezés megtérülése felől." Az új stratégia eredményeképpen 2010-ben már 45%-kal nőtt a bevétel, megközelítve a 700 millió forintot. Helyreállt a társaság eredménye is. 2011-ben pedig már létszámbővítést kellett végrehajtani a Denso megbízás kielégítésére: 76-ról 112-re nőtt a személyi állomány. „A Densonak történő szállítás nemcsak 50%-ra növeli az árbevételen belül a személygépkocsi-alkatrész gyártás részesedését, hanem jó referenciaként szolgál további beszállítói megállapodásokhoz" - mondta Kleisz Zoltán.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo