Jövőre a lakóparkok többet költenek online reklámokra

A pénzügyi szektor válsága magával ránthatja a lakáspiacot is. Az ettől való félelem arra kényszeríti a lakóparkok építtetőit, hogy 2009-ben újragondolják reklámköltéseik nagyságát és azok hatékonyságát - olvasható az egyik ingatlanpiaci PR cég elemzésében.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lakóparkok általában a beruházási érték 2 százalékát költik kommunikációra. Ugyanakkor a hitelválság ingatlanpiacra való begyűrűzésével ez az összeg csökkenhet. Éppen ezért a drágább megoldások, (újságban való hirdetés, óriásplakátok) helyett a lakóparkok kommunikációjában előtérbe kerülnek majd az online megoldások és a saját lakossági rendezvények. Ennek köszönhetően 2009-ben nagyságrendekkel változhat meg az egész reklámtorta eloszlása az egyes szegmensek között. (Tavaly a hazai reklámtorta 40,1 százalékát a televízió, 36.2 százalékát a sajtó, 10.7 százalékát a közterületi hirdetések, 7.5 százalékát az internet, 5.1 százalékát a rádió tette ki.)

A "recesszió egyértelmű nyertese" az online piac lehet, ahol a részesedés jóval 10 százalék feletti lesz majd. Ugyanakkor a recesszió a direkt marketingben járatos  cégek és a PR és hírügynökségek térnyerését is eredményezheti, amelyek eddig maximum 7-8 százalékát tették ki egy-egy lakópark kommunikációs költségvetésének.

A szűkebb budget felerősíti a hatékonyság iránti igényeket is, így azok a megoldások kerülhetnek előtérbe, amelyek pontosan mérhetők. Ez alól kivételt képezhetnek a magas befektetést igénylő, különösen jó minőségű lakások, ahol a PR eszközök továbbra is sokkal jobb hatékonysággal működhetnek majd, mint a reklámeszközök.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo