Jövőre a lakóparkok többet költenek online reklámokra

A pénzügyi szektor válsága magával ránthatja a lakáspiacot is. Az ettől való félelem arra kényszeríti a lakóparkok építtetőit, hogy 2009-ben újragondolják reklámköltéseik nagyságát és azok hatékonyságát - olvasható az egyik ingatlanpiaci PR cég elemzésében.

A lakóparkok általában a beruházási érték 2 százalékát költik kommunikációra. Ugyanakkor a hitelválság ingatlanpiacra való begyűrűzésével ez az összeg csökkenhet. Éppen ezért a drágább megoldások, (újságban való hirdetés, óriásplakátok) helyett a lakóparkok kommunikációjában előtérbe kerülnek majd az online megoldások és a saját lakossági rendezvények. Ennek köszönhetően 2009-ben nagyságrendekkel változhat meg az egész reklámtorta eloszlása az egyes szegmensek között. (Tavaly a hazai reklámtorta 40,1 százalékát a televízió, 36.2 százalékát a sajtó, 10.7 százalékát a közterületi hirdetések, 7.5 százalékát az internet, 5.1 százalékát a rádió tette ki.)

A "recesszió egyértelmű nyertese" az online piac lehet, ahol a részesedés jóval 10 százalék feletti lesz majd. Ugyanakkor a recesszió a direkt marketingben járatos  cégek és a PR és hírügynökségek térnyerését is eredményezheti, amelyek eddig maximum 7-8 százalékát tették ki egy-egy lakópark kommunikációs költségvetésének.

A szűkebb budget felerősíti a hatékonyság iránti igényeket is, így azok a megoldások kerülhetnek előtérbe, amelyek pontosan mérhetők. Ez alól kivételt képezhetnek a magas befektetést igénylő, különösen jó minőségű lakások, ahol a PR eszközök továbbra is sokkal jobb hatékonysággal működhetnek majd, mint a reklámeszközök.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo