Jövőre a lakóparkok többet költenek online reklámokra

A pénzügyi szektor válsága magával ránthatja a lakáspiacot is. Az ettől való félelem arra kényszeríti a lakóparkok építtetőit, hogy 2009-ben újragondolják reklámköltéseik nagyságát és azok hatékonyságát - olvasható az egyik ingatlanpiaci PR cég elemzésében.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A lakóparkok általában a beruházási érték 2 százalékát költik kommunikációra. Ugyanakkor a hitelválság ingatlanpiacra való begyűrűzésével ez az összeg csökkenhet. Éppen ezért a drágább megoldások, (újságban való hirdetés, óriásplakátok) helyett a lakóparkok kommunikációjában előtérbe kerülnek majd az online megoldások és a saját lakossági rendezvények. Ennek köszönhetően 2009-ben nagyságrendekkel változhat meg az egész reklámtorta eloszlása az egyes szegmensek között. (Tavaly a hazai reklámtorta 40,1 százalékát a televízió, 36.2 százalékát a sajtó, 10.7 százalékát a közterületi hirdetések, 7.5 százalékát az internet, 5.1 százalékát a rádió tette ki.)

A "recesszió egyértelmű nyertese" az online piac lehet, ahol a részesedés jóval 10 százalék feletti lesz majd. Ugyanakkor a recesszió a direkt marketingben járatos  cégek és a PR és hírügynökségek térnyerését is eredményezheti, amelyek eddig maximum 7-8 százalékát tették ki egy-egy lakópark kommunikációs költségvetésének.

A szűkebb budget felerősíti a hatékonyság iránti igényeket is, így azok a megoldások kerülhetnek előtérbe, amelyek pontosan mérhetők. Ez alól kivételt képezhetnek a magas befektetést igénylő, különösen jó minőségű lakások, ahol a PR eszközök továbbra is sokkal jobb hatékonysággal működhetnek majd, mint a reklámeszközök.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo