Jövőre a lakóparkok többet költenek online reklámokra

A pénzügyi szektor válsága magával ránthatja a lakáspiacot is. Az ettől való félelem arra kényszeríti a lakóparkok építtetőit, hogy 2009-ben újragondolják reklámköltéseik nagyságát és azok hatékonyságát - olvasható az egyik ingatlanpiaci PR cég elemzésében.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lakóparkok általában a beruházási érték 2 százalékát költik kommunikációra. Ugyanakkor a hitelválság ingatlanpiacra való begyűrűzésével ez az összeg csökkenhet. Éppen ezért a drágább megoldások, (újságban való hirdetés, óriásplakátok) helyett a lakóparkok kommunikációjában előtérbe kerülnek majd az online megoldások és a saját lakossági rendezvények. Ennek köszönhetően 2009-ben nagyságrendekkel változhat meg az egész reklámtorta eloszlása az egyes szegmensek között. (Tavaly a hazai reklámtorta 40,1 százalékát a televízió, 36.2 százalékát a sajtó, 10.7 százalékát a közterületi hirdetések, 7.5 százalékát az internet, 5.1 százalékát a rádió tette ki.)

A "recesszió egyértelmű nyertese" az online piac lehet, ahol a részesedés jóval 10 százalék feletti lesz majd. Ugyanakkor a recesszió a direkt marketingben járatos  cégek és a PR és hírügynökségek térnyerését is eredményezheti, amelyek eddig maximum 7-8 százalékát tették ki egy-egy lakópark kommunikációs költségvetésének.

A szűkebb budget felerősíti a hatékonyság iránti igényeket is, így azok a megoldások kerülhetnek előtérbe, amelyek pontosan mérhetők. Ez alól kivételt képezhetnek a magas befektetést igénylő, különösen jó minőségű lakások, ahol a PR eszközök továbbra is sokkal jobb hatékonysággal működhetnek majd, mint a reklámeszközök.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo