Akvizíció a hazai hőszigetelőanyag-gyártásban

A német tulajdonosi hátterű BACHL Kft. megvásárolta a hazai hőszigetelőanyag-gyártás emblematikus vállalatát, a Nikecell Kft-t. Ezzel Magyarország vezető keményhab hőszigetelés-gyártó cége jött létre, akik együtt domináns szerepre törnek az egész régióban.

Kép:Bachl

A BACHL-csoport több mint 90 éve, egy bajorországi faluban indult családi vállalkozásként, de mára számos országban jelen levő, a termékeit egész Közép-Európában értékesítő cégcsoporttá vált. Magyarországon 10 éve kezdték meg tevékenységüket, az itthoni leányvállalat tavalyi árbevétele megközelítette a 3 milliárd forintot, az építőipart sújtó mély válság ellenére is nyereséggel tudta zárni a 2012-es évet.

A szocialista idők nagyvállalataként indult Nikecell Kft. hasonlóan nagy kaliberű vállalkozás, hiszen előző évi árbevétele némiképp meg is haladta a hárommilliárd forintot, balatonfűzfői gyáregysége pedig az ország egyik legnagyobb ilyen jellegű létesítménye.

A BACHL vezetőiben 2011-ben fogalmazódott meg először a cégakvizíció gondolata és még abban az évben el is kezdődtek a tárgyalások. A vásárlásra végül tavaly áprilisban került sor, amikor a Nikecell mindkét gyártóüzeme beolvadt a BACHL Kft-be. A külső forrás igénybevétele nélkül, saját erőből végrehajtott felvásárlás után az egyesült vállalat egységes irányítással, BACHL Kft. néven folytatja tovább tevékenységét, balatonfűzfői központtal.

Varga András, a BACHL Kft. ügyvezetője elmondta, a felvásárlási terveik kedvező fogadtatásra találtak, mindkét fél ebben a megoldásban látta a lehetőséget a fennálló bizonytalanságok megszüntetésére, piaci helyzetük és a dolgozók munkahelyeinek stabilizálására, hiszen a tulajdonos elkötelezett magyar vállalkozásainak fejlesztése iránt. A közös cél a piacvezető szerep betöltése mind a hazai, mind pedig a régiós piacon.

Az egyesült cégnek jó lehetősége nyílik a gyártási potenciál erősítésére és gazdaságosabb termelési struktúrák megteremtésére is, melyek révén a BACHL-csoport a közép-európai régió vezető hőszigetelőanyag-gyártója lesz.

Kulcskérdés számunkra a stabilitás is – folytatta az ügyvezető. - Ennek jegyében a már ismert és elismert márkákat változatlanul biztosítjuk partnereinknek, és így az építkezőknek is. Ezért a Nikecell név EPS-termékeink márkaneveként továbbra is megmarad.

A két cég egyesülése a nyárra fejeződik be. Addig a vakolatgyártó és -forgalmazó üzletág eladását tervezik és kizárólag a hőszigetelő-anyagokra koncentrálnak majd, mivel az EPS-piac még jelentős növekedési tartalékokat rejt.

Amint az egy néhány hónapja készült felmérésből kiderül, a házak 90%-a nincs szigetelve, gyakorlatilag az utcákat fűtjük, egy rosszul szigetelt ház pedig az évtizedek során akár több új ház árát is képes fölöslegesen elfüstölni a kéményen át.

 

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo