A 'Noispot' nevű okostelefon applikáció, amely a háttérzene kialakítását a vendégek kezébe adja, Európa-szerte jelentősen megváltoztathatja a vendéglátóhelyek zenei világát. A tesztek eredménye szerint a 'social pubbing' („közösségi kocsmázás") szolgáltatással testre szabható háttérzene növeli a törzsközönség arányát, így a szórakozóhelyek bevételeit is. Az alkalmazást kifejlesztő start-up vállalkozás a további terjeszkedéshez vont be tőkebefektetőt - a Jeremie program keretei között - a BNV Equity Kockázati Tőkealap személyében. Az alap több mint 100 millió forintot invesztál a Noispot nemzetközi piacszerzésének előkészítésébe.
A Noispot 'social pubbing' szolgáltatása segítségével a vendégek befolyásolhatják egy-egy szórakozóhely háttérzenéjét, illetve lehetőség nyílik a vendéglátóhely - vendég közötti kommunikációra is. „A Noispot, amellett hogy önmagában is ígéretes jövő előtt áll, a közelmúltban létrejött Atrecto-s befektetéssel együtt stratégiai egységet alkot számunkra - a két cég közötti szinergiákra is építeni tudunk a jövőben„- emelte ki Zsembery Levente, a BNV Equity Alapkezelő vezérigazgatója. „Befektetésünk a szolgáltatásfejlesztés és a nemzetközi terjeszkedés finanszírozásához teremti meg a szükséges forrásokat." Az elmúlt hetekben több olyan nemzetközi cég is megkereste a társaságot, amely szeretne részt venni a szolgáltatás külföldi terjesztésében. (Hogy mitől lesz az egyik cég világsiker, míg a másik eltűnik a süllyesztőben, itt olvashat.)
A társaság alapítói mobiltelefonos fejlesztésekben, szociológiában, zenetudományokban és háttérzene szolgáltatási területen is tapasztalatokat szereztek, a Noispot rendszerét pedig már a legismertebb vendéglátóhelyek vezetőivel együtt dogozták ki 2011-ben, ezzel garantálva, hogy az megfeleljen a piaci elvárásoknak és biztosítsa a vendégszám növekedését. A tesztek azt mutatták, hogy tíz vendégből hét jobban emlékszik egy helyre, és gyakrabban tér vissza, ha ott a számára kedves zenét választhatta a Noispot-ot használva. „A vendégek a mobiltelefonok segítségével eldönthetik, hogy milyen zenéket szeretnének hallgatni, milyen sorrendben. Eközben jobban, komfortosabban érzik magunkat, ami a szórakozóhelyek tulajdonosai számára sem utolsó szempont, hiszen az elégedettebb vendég általában többet is költ" - mondta Zsigó Dávid, a Noispot Kft. ügyvezető társalapítója.
A Noispot a szórakozóhely-vendég, illetve a vendég-vendég relációban nyújt újfajta kapcsolatot, „online-üzemmódban" összekapcsolva a szórakozóhelyeket és azokat a fiatalokat, akik aktívak a mobil platformon és a közösségi oldalakon. (A magyar starup cégek mostanában sikert sikerre halmoznak, néhányan a Szilícium-völgyben mutatkozhattak be.)