Miért törjük meg a céges kocsikat tavasszal?

Tavasszal drasztikusan megváltoznak az útviszonyok, amelyre az autósoknak mind a gépjárművük állapotát, mind vezetési készségeiket tekintve fel kell készülniük. A céges autók is gyakran kerülnek ilyenkor szervizbe töréskár miatt.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A csapadékos tavaszi idő gyakran megtréfálja az autósokat. Ilyenkor az esőzések miatt gyakoriak az átfolyások, a poros útburkolatok az eső hatására csúszóssá válnak, gyakrabban alakul ki reggel és este köd, a motoros, a kerékpáros és a gyalogos forgalom pedig folyamatosan növekszik. Az erdős, illetve hegyvidéki területeken mindemellett számítani kell talajmenti fagyokra, illetve arra, hogy az enyhébb időben gyakrabban keresztezik vadállatok az autó útját.

Az Arval flottakezelő tapasztalatai szerint a változékony tavaszi útviszonyok között a legtöbb céges autóval elszenvedett baleset oka a hirtelen fékezés és az indokolatlan sebességváltoztatás, illetve a nem megfelelő sebesség kiválasztása. Ezen esetek jó része azonban az útviszonyoknak megfelelő vezetői stílussal és az autó körültekintő műszaki felkészítésével jellemzően elkerülhető.

Kép: Pixabay

„A gépjármű megfelelő felszereltségén túl a balesetek elkerülésében kiemelt szerepet játszik az emberi tényező, vagyis a sofőrök felkészültsége és vezetési stílusa” – mondja Kovách Kristóf, az Arval flottakezelő értékesítési igazgatója. „Tavasszal nemcsak a csúszós utak, hanem a megnövekedett motoros, biciklis és gyalogos forgalom is kihívást jelenthet az utakon, illetve erdős, hegyvidéki szakaszok mellett elhaladva a vadállatok aktívabb jelenlétére is fel kell készülni. Emellett szokni kell a borongós időt és a napos időjárást is, ami sokakat magabiztosabbá tesz, így hajlamosak az útviszonyok által megköveteltnél nagyobb sebességgel és kisebb követési távolsággal vezetni. Nem elhanyagolható továbbá az autó megfelelő műszaki állapota sem.”

Mitől félnek az autósok az esőben?
Esős, vizes úton az autójukat naponta használó autósok 43 százalék a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának. Ennek hátterében az áll, hogy vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a városi forgalomban pedig a váratlan közlekedési helyzetek elkerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak – derült ki a vállalat autósok körében végzett páneurópai felméréséből.
Kovách Kristóf szerint a biztonságos közlekedéshez tavasszal az alábbi szempontokat kell figyelembe venni indulás előtt:
  1. Amikor a hőmérséklet tartósan 7 celsius fok fölé emelkedik, a téli abroncsokat nyárira kell cserélni. A magasabb hőmérsékleten a nyári gumival jobb menettulajdonságok és alacsonyabb fogyasztás érhető el.
  2. Ellenőrizni kell a fényjelző berendezéseket, megfelelően és elégséges erővel világítanak-e, illetve a téli fagyok után cserére szorulhatnak az ablaktörlő lapátok is.
  3. Mivel az utak gyakran csúszóssá válnak a tavaszi záporoknak köszönhetően, nőhet a féktávolság, így fokozottan oda kell figyelni a követési távolságra. Használjuk a „3 másodperces szabály”-t: válasszunk ki egy fix pontot, ami mellett az előttünk lévő autó elhalad, majd kezdjünk el számolni. Ha 3 másodpercen belül haladunk el a kinézett pont mellett, akkor túl közel vagyunk az előttünk közlekedő autóhoz.
  4. Óvakodjunk a hirtelen fékezésektől és sebességváltoztatásoktól, igyekezzünk kiegyensúlyozott sebességgel haladni, mindig az időjárási és látási viszonyoknak megfelelő sebességet kiválasztva.
  5. Az egyre hosszabb nappalok ellenére a látási viszonyok még márciusban sem a legjobbak, és jól ismert útvonalon is érhet minket meglepetés. Ha hajlamosak vagyunk elbizonytalanodni az utakon, akkor válasszunk a szokásosnál kisebb sebességet, és ügyeljünk a sávtartásra. Tisztítsuk rendszeresen a fényszórókat, és kapcsoljuk ki a rádiót, hogy semmi ne terelje el a figyelmünket.
  6. Folyamatosan figyeljük az előttünk és mögöttünk haladó forgalmat is a tükrök segítségével, hogy ne érhessenek váratlan meglepetések, és időben fel tudjunk készülni egy esetleges vészhelyzetre.
  7. A kerékpárosok kikerülésekor legalább akkora oldaltávolságot tartsunk tőle minden irányban, mint a kerékpár hossza.
  8. Legyünk figyelemmel a vadveszély táblákra, és ismeretlen helyen, erdős szakaszokon még körültekintőbben vezessünk.
A stoptábla sem fékezi le a magyar autóst
Önbizalomból nincs hiány a magyar sofőröknél: ugyanis 62 százalékuk hasonlítja magát Michael Knighthoz, a Knight Rider legendás főszereplőjéhez magabiztos és lendületes vezetési stílusa miatt. A Generali kutatásából az is kiderült, hogy a kihágások sem ritkák. A budapestiek gyorsan hajtanak, a fiatalok nagy része pedig nem áll meg a stoptáblánál.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo