A koncertjegy nem, a kecske viszont jó ajándék

Évente több mint 600 focipályányi fenyő alá kerülnek ajándékok Magyarországon. Vajon mi történik a nagy gonddal vagy éppen nagy sietséggel kiválasztott meglepetéseinkkel karácsony után? Érdemes megnézni, tavaly mik landoltak a hirdetési oldalakon december 25. és január 15. között, hogy kiderítsük, mik azok az ajándékok, amelyek nem nyerték el szeretteink tetszését.

Kétszer annyi koncertjegyet kínáltak tavaly eladásra karácsony után a jófogás.hu apróhirdetési oldalon (+58%), mint egy átlagos hónapban. Lehet, hogy a nagymama mégsem death metal rajongó, vagy a bátyánk nem hajlandó a kedvenc női feminista rockbandánk zenéjére csápolni. Ha élményt ajándékoznánk, jobb ötlet a színházjegy, amit tavaly jóval kevesebben adtak el a mért időszakban (-27%).

Nincs édesebb dolog, mint egy karácsonyi dobozból előbújó kiskutyus, azonban nem minden esetben a legjobb ötlet élő ajándékkal kedveskedni szerettünknek. Tavaly karácsony után 10%-kal több kutyáról tettek fel hirdetést a Jófogásra. A macskák ellenben úgy tűnik bedorombolták magukat a szívekbe, fele annyian (-47%) tűntek fel apróhirdetésként.. A karácsony utáni időszakban 527 ló és 102 kecske talált gazdára, előbbi 2%-kal több, utóbbi 17%-kal kevesebb, mint egy átlagos hónapban. Remélhetőleg ők is a karácsonyfa alatt bújtak meg masnival a fejükön.

Öt fontos jótanács a biztonságos karácsonyi vásárláshoz
Nagyon sokan vásárolnak interneten számítógépen vagy mobil készüléken keresztül, legyen szó élelmiszerről, ajándékokról vagy ruháról. Ugyanakkor nem feledkezhetünk meg a kiberbűnözőkről sem, akik egy sikeres behatolás esetén ellophatják digitális adatainkat és egy visszaállítási költség akár 170.000 forintba is kerülhet.
Házban maradtak a hangszerek, kevesebb gitár (-10%), dob (-14%), zongora (-26%), fúvós hangszer (-44%) apróhirdetés futott az oldalon karácsony után, hogy a januári napokat feldobja a trombitaszó a panelben.

Játékok és klasszikus ajándékok

Egy átlagos hónaphoz képes látványosan kevesebb gyermekkönyv (-53%), babajáték (-47%), LEGO (-43%), plüssjáték, játékfigura (-43%) volt az eladói oldalon. Vajon azért, mert a gyermekek nem tudnak apróhirdetést feltenni a „már nem ezt akartam, hanem a pont másikat” babákról és „olyat akartam, aminek kés ÉS géppisztoly is van a kezében, nem ezt” akciófiguráról?

A klasszikus ajándékok bejöttek az új tulajdonosoknak, jóval kevesebb kerékpár (-42%), varrógép (-40%), bélyeggyűjtemény (-35%) és társasjáték (-31%) hirdetés volt a karácsony utáni időszakban, mint egy átlagos hónapban.

Nem kell azonban szívgörcsben várni, hogy eltaláljuk-e szerettünk ízlését, vagy apróhirdetés lesz az ajándékunkból. A karácsony utáni időszakban 16%-kal kevesebb volt az összes hirdetés, ami azt is mutathatja, hogy ajándékaink legjava már első körben megtalálja igazi gazdáját.

50.000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
Karácsonyi dalok a plázákban, tömeg és fahéjillat: indul az év legnagyobb bevásárlássorozata. Az ajándékkeresők több mint 85 százaléka a következő hetekben tervez megvenni szinte mindent, amit majd a fa alá tesz december 24-én – többek között ez derült ki a Vatera saját felhasználói körében végzett friss felméréséből. A válaszadók zöme (36%) 4-5 fő számára tervez vásárolni, valamivel kevesebben (32%) pedig 1-3 személynek. Átlagosan 46.870 forintot szánunk a karácsonyi ajándékokra, és ennek majdnem a felét online költjük majd el.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo