Jönnek a hibrid kamionok

Példa nélkül álló „elektromos országutakat” épít a világ több táján a Siemens, amelyeken hibrid meghajtású teherautók, kamionok közlekednek. A kísérleti szakaszokon elektromos felső-vezetéket építenek ki, a kocsik ebből kapják az áramot, az út további részein pedig robbanómotorjukkal közlekedhetnek tovább.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elsőt a tengeren túl, az óriási autóforgalma miatt különösen érintett Kaliforniában helyezték üzembe. Az Egyesült Államok két legnagyobb kikötője, a Los Angeles-i és a Long Beach-i között 2015 óta próbálják ki egy mérföldes (1,6 km-es) távon a hibrid teherautók közlekedését, míg a Siemens által épített első európai eHighway szakasz tavaly júniusban nyílt meg Svédországban, 2 kilométeren, Stockholmtól északra. Két dízel hibrid Scania teherautó járja az útvonalat, hogy a két éves kísérleti szakasz alatt tapasztalatokat szerezzenek a rendszer bevezetésének lehetőségeiről. A svéd kormány ismeretesen kötelezte magát, hogy 2030-ra megszünteti a robbanómotorokkal való teherszállítást az országban.

Zsúfolt német autópálya, Kép: wikimedia

A Siemens most hazájában, a frankfurti légikikötő teherterminálja és Darmstadt között, a legforgalmasabb német útvonalon, az 5-ös autópályán alakít ki 10 km-es eHighway szakaszt. A német Környezetvédelmi Minisztérium által támogatott program keretében a konszern vállalta a szakasz tervezését, kiépítését, adott esetben karbantartását is. A vonalon ugyancsak a Scania járművei közlekednek majd. A tervezők szerint a technológia mintegy 50 százalékkal csökkenti az üzemanyag-költséget, ugyanakkor jelentősen mérsékli a légszennyezést.

2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek
Mekkora az esélye annak, hogy elterjedjenek és tömegtermékké váljanak az elektromos autók a következő években? Egyelőre olcsóbb a belső égésű motorral működő autók birtoklása, mint az elektromosoké, de 2025-től ez megfordulhat. Európában a 2016-ban értékesített, új gyártású autóknak mindössze 0,2 %-a volt teljes mértékben elektromos gépjármű. Ha a hibrideket is hozzávesszük, ez az arány 1,3 %. Egyelőre anyagilag jobban megéri fosszilis energiával működő autót venni (beleértve az adókat és az üzemanyagköltséget is), de 2025-re ez kiegyenlítődhet. Sőt a fordulat előbb is bekövetkezhet, ha a kormányok jobban megadóztatják a dízel üzemanyagot.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo