Díjazták a fenntartható fejlődést elősegítő vezetőket

Kiosztották Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) Fenntartható Jövőért díjait a hazai üzleti élet új értékrendet képviselő és megvalósító kiválóságainak. A rendezvény legjobb szava a változásvezető volt.

A politikailag überkorrekt, világmegváltó missziójú, filozófiájú rendezvényeknek van egyfajta glóriája. Ami bizonyos esetekben kissé átcsúszik öntömjénezésbe. (A Piac & Profit is rendez évente Fenntarthatósági Csúcsot, ami az Üzleti Etikai díjak átadásával zárul.)

A rehabilitált, elitesített és yuppiesított Kopaszi gát egyik rendezvényközpontjában várható módon mindenki örült és tapsolt. És nincs is ezzel baj. Az igazat megvallva jó érzés volt látni, hogy ennyi értékes, elismerésre méltó vezető van a hazai üzleti életben - bízva abban, hogy a zsűri kompetens volt és nem ok nélkül díjazta őket a 26 beérkezett pályázatból.

A zsűri tagjai Dr. Bartus Gábor, Krizsó Szilvia, Márta Irén, Salgó István voltak.

A díjazottak
(fotó: BCSDH)

Azt nem tudni, egy mezőnyből hányan jelölték önmagukat, de a díjátadás utáni büféebéd során az egyik díjazott elárulta, a munkatársai nevezték be őt. Ezért is esett neki különösen jól nemcsak a győzelem, de már a jelölés ténye is.A BCSDH az Üzleti Világtanács magyarországi szervezeteként működik, elnöke ifj. Chikán Attila. A szervezet 2007-ben alakult és 80 tagvállalata van, melyek a GDP 30 százalékát termelik.

Díjazottak

  • Változásvezető: Károlyi László (Legrand), Kovács Károly (BDL).
  • Vezető nő: Csomai Kamilla (MAVIR), Istenesné Solti Andrea (Shell), Pálfalvi Márta (Heineken), Vörös Mónika (Unilever).
  • Legjobb üzleti megoldás: TESCO Globál Áruházak Zrt., "Egyetlen falat sem veszhet kárba" című élelmiszerpazarlást csökkentő programja.
Tekintettel arra, hogy a munkaerőhiány kurrens téma (másszóval: érbevágó probléma), a szervezet közzétette három pontos ajánlását is a fenntartható munkaerőpiacért:
  • Élethelyzethez illeszkedő foglalkoztatás.
  • Élethosszig tartó fejlődés.
  • A nők karrierútjának támogatása.
A díj

A rendezvény talán legérdekesebb momentuma azon projektek versenye volt, mely éppen a munkaerőpiac kihívásaira kínált megoldást. Öt pályázat versenyzett a zsűri ítéletéért. Kettő ezek közül a Z-generációt célozta meg, új megoldást kínálva e szegmens megérintésére, munkaerőpiacra való integrálására. Kicsit meghökkentő volt látni, hogy az egyik a szuperhős narratívát hozza be, hogy legyőzze a fiatalok drukkját az állásinterjún, illetve motiválni őket a munkahelyen próbaidő során. Az egésznek a gondolatiságát persze Marvel-hősökkel illusztrálták. Baj ez? Hígul az emberanyag? Vagy ne finnyáskodjunk az új generáció más művészi(?) ízlése felett? Egy biztos, változnak a korok.

A BCSDH egyébként igyekszik a saját portálján is sepregetni: a rendezvény karbonsemleges volt. Ennek jegyében a bejáratnál gondosan könyvelték, ki jött autóval, ki tömegközlekedéssel, ki városon belülről, vidékről, esetleg külföldről. A büféebéd maradékát pedig hajléktalanokhoz juttatták el.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo