Van, hogy a családi példa rettent el a vállalkozástól

2019. március 18. hétfő - 16:09 / piacesprofit.hu
  •    

Vajon előnyt vagy hátrányt jelent egy új üzlet beindításában, ha a családban van már vállalkozói tapasztalat? Az elsőre talán egyszerűnek tűnő kérdésre valójában mégsem olyan egyértelmű a válasz, mert olyan is előfordul, amikor éppen ez az elrettentő példa.

Habár az üzleti show-ba jelentkező vállalkozások többségének képviselője azon a véleményen van, hogy a családban meglévő vállalkozói tapasztalat pozitív mintát és segítséget jelentett számára üzleti ötlete elindításakor, néhányuk mégis úgy látja, hogy pont ez tartotta őt távol saját vállalkozása megvalósításától.

családi csoportkép, különböző tulajdonságokkal

Kép: PP archív

Akár induló, akár már meglévő vállalkozásról van szó, a sikeres működés egyik kulcseleme az lehet, hogy a cégvezetők megkapják a szükséges pénzügyi és vállalkozói ismereteket. Ebben természetesen nagy segítséget jelenthet, ha a családtagok vagy ismerősök között van olyan személy, akinek van már tapasztalata, csupán erre támaszkodni azonban meglehetősen rizikós, hiszen ebben mindig benne vannak az adott illető saját – pozitív vagy negatív – tapasztalatai, élményei.

A K&H: üzletet ide! program weboldala éppen azzal a céllal újult meg idén, hogy

A kkv eladásánál döntő az érzelmi szál
A vállalkozás eladása eddig a magyar kkv-k csupán 5 százalékánál merült fel. Pedig a cégértékesítés akár a kkv-szektorban egyre inkább jellemző utódlási nehézségek esetén is jó alternatíva lehet.

a hazai vállalkozások minél több, a saját üzletük létrehozásához és fejlesztéséhez szükséges információt egy helyen megkapjanak, a cégalapítástól a pénzügyi és marketingismereteken át a webáruház létrehozásáig” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv-szegmens marketingvezetője.

A kezdeti nehézségeknél és buktatóknál használható megoldási lehetőségek megismerése, valamint az üzleti, vállalkozói ismeretek minél szélesebb körű elsajátítása azért is különösen fontos már az indulásnál, mert

ma már nem az a jellemző, hogy „a suszter maradjon a kaptafánál”, mindenki csak azt csinálja, ami az eredeti szakmája.

Sőt, a műsorban megkérdezett vállalkozások elmondása alapján az esetek többségében ők maguk is új, ismeretlen vizekre eveztek, mivel olyan szakterületen hoznak létre céget, amelyen még nem dolgoztak, ami számukra is új, és legfeljebb hobbiként foglalkoztak vele.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek