Mit érdemes kiszervezni a marketingből?

2015. május 29. péntek - 08:08 / piacesprofit.hu
  •    

A legtöbb cég nem tud fenntartani egy teljes marketinges csapatot, és nem is érdemes, hiszen a legtöbbször nincs is meg helyben a speciális feladatokhoz szükséges szaktudás. Csakhogy ész nélkül kiszervezni a marketingtevékenységet sem vezet jóra. Csokorba szedtük, mik azok a tevékenységek, amelyet elvégezhet egy külsős cég és vállalkozás.

Ha a cégünk nem tud egy egész marketinges csapatot foglalkoztatni, akkor érdemes átgondolni, hogy mik azok a feladatok, amelyeket házon kívül meg lehet oldani. A marketing teljes egészében kiszervezhető, azt azonban, hogy mit érdemes, mindig az dönti el, hogy milyen csatornákon kell a leendő ügyfelekkel kommunikálni, és hogy mely területeken van szükségünk egy kis erősítésre.(Kiszervezni ugyanis TÉNYLEG olcsóbb és erre a cégek is kezdenek rájönni.)

Vannak ugyanis olyan szakterületek, amelyeket bizony ki is kell szervezni, hacsak nincs egy tökéletesen rátermett kolléga a feladatra – figyelmeztet Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.

Stratégiai tanácsadás

A külsős szakértő sokkal könnyebben bújik a vásárló bőrébe, könnyebben világít rá olyan kulcsproblémákra, amelyek az ügyfeleinket is foglalkoztatják, amire a megoldást keresik. Ráadásul egy marketingszakember segíteni tud abban is, hogy a büdzsét, amelyet a marketingre fordíthat, hogyan tudja a legjobban kamatoztatni.

Online fiókok, grafika

A következő nagy feladatcsoport, ami kiszervezhető, az online hirdetési fiókok kezelése. Ezek a hirdetési rendszerek ma már annyira fejlettek, annyi lehetőséget adnak, hogy napi szinten követni a változásaikat, fejlődésüket nagyon nehéz. Érdemes átgondolni, hogy érdemes-e értékes emberi erőforrást pazarolni például az Adwords- vagy Facebook-hirdetések menedzselésére. Hiszen ezeket naponta figyelni kell, optimalizálni, hogy a befektetett pénzünk ne vesszen kárba.

Kisebb vállalkozásoknál, ahol viszonylag stabil a termékpaletta, ugyan csak nagyon sokat lehet spórolni, ha a webes és a grafikus külsős. Ha a munkájukra csak kampányszerűen van szükség, akkor a járulékos költségek miatt jobban járunk, ha egy megbízható alvállalkozóra bízzuk ezeket a feladatokat.

Közösségi oldalak

Ha nincs kapacitás a közösségi oldalak menedzselésére, ma már ezt is kiszervezhetjük. Sokan, főleg kisebb cégek, egyéni vállalkozók élnek is ezzel a lehetőséggel. A közösségi oldalak adminisztrátori feladatai időigényesek. meg kell tervezni a bejegyzéseket, a képeket, videókat kiválogatni, a szövegeket megírni. A kommentárokat moderálni, válaszolni a kérdésekre, és még nem beszéltünk a nyereményjátékok szervezéséről.

Sokan úgy vannak vele, hogy majd „az asszisztens vagy valamelyik ügyfélszolgálatos írogat valamit a Facebookra”, ez jól látszik azoknál az oldalaknál, ahol olyan elemi hibákat vétenek, mint például magánszemélyes profilt használnak üzleti kommunikációra. Ezeket a profilokat egyébként is keresik és szűrik a közösségi hálók, ráadásul korlátozottabbak is, mint egy üzleti oldal: egy  profilnak maximum 5000 ismerőse lehet, míg egy üzleti oldalnál nincs ilyen korlátozás.

Adatbázis-kezelés

Ugyanez a helyzet az adatbázissal. Mivel az e-mail marketing az egyik legstabilabb vevőszerző eszköz, ezért ezt is nagy gonddal kell végezni. Azok a cégek, amelyek csak ajánlatokkal bombázzák az olvasóikat, két dolgot érnek el: nagyon sok leiratkozót, illetve feketelistára kerülnek az e-mail szervereknél, és ahhoz a néhány olvasóhoz sem tud eljutni, aki vevő lenne a hírlevelére.

Ha nincs szövegírónk, és nem szeretnénk ezzel időt tölteni, szervezzük ki ezt a feladatot, hiszen egy valódi aranytojást tojó tyúk az adatbázis. Ugyancsak szövegírói feladatkörbe tartozik a hirdetések megszövegezése, a kampánylevelek megfogalmazása, a sales oldalak írása, weboldal szövegezése. Mivel ezek mind-mind kiemelten fontos vevőszerző csatornák, ha ezekben a feladatokban szakértő segítségre van szükség, járjuk körbe alaposan a témát, kérjünk ajánlatokat, vagy vegyük fel a kapcsolatot több marketingkivitelezéssel foglalkozó vállalkozással!

Kiszervezzünk-e, vagy sem, és ha igen, hogyan?
Egy vállalkozás működésének fenntartása érdekében számos feladat ellátására van szükség: könyvelni kell, karban kell tartani a vállalkozás ingatlanját, ingatlanjait, járműveit, honlapot kell készíteni, azt tartalommal kell ellátni, rendszeresen aktualizálni kell. Szinte minden cég reklámoz, marketingstratégiát készít, annak megvalósítása érdekében különféle eszközöket vesz igénybe. Néha szükség lehet egy tolmácsra, vagy éppen jogi szolgáltatásra. Nem kell minden tevékenységet a cégen belül tartani, de mit érdemes kiszervezni, és ez milyen veszélyekkel járhat? Szakértőnk segít!

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek