Jobban mehet az üzlet, ha erre odafigyel

2018. április 11. szerda - 08:03 / piacesprofit.hu
  •    

A startupok fő célja, hogy innovatív ötletüket ne csak hazai, de nemzetközi környezetben is sikerre vigyék. Ennek azonban számos buktatója van a nyelvi korlátoktól a kapcsolati tőke hiányán át a nemzetközi vevők felkutatásáig, amire a Start it @K&H inkubátor és az Infinityn International 7 hasznos tippet kínál.

A startupok alapvető célja az, hogy egy egyedülálló és innovatív ötletből nemzetközi szinten sikeres vállalkozást valósítsanak meg. A legnagyobb kihívást azonban kevésbé az újszerű ötlet megtalálása, hanem inkább a határok átlépése jelenti.

„Az anyanyelven, ismert környezetben induló vállalkozások számára az új országok meghódítása nyelvi, kulturális, kapcsolati, piacismereti és pénzügyi szinten is komoly feladatot jelent. Még a mai online környezetben is sokat jelent egy új üzleti kapcsolat megteremtése során a személyes találkozó, bemutatkozás lehetősége” – tájékoztatott Németh Balázs, a K&H Változáskezelés divíziójának vezetője

startup, Kép: Pixabay

 Kép: Pixabay

Ahhoz, hogy egy startup fel tudja kelteni a potenciális vevők érdeklődését, ügyfeleket szerezzen, bevételt generáljon, és önálló lábra állhasson – tehát ne függjön mindenáron a befektetői tőkétől, valamint mind a befektető, mind a saját maga elégedettségét biztosítani tudja –, elengedhetetlen minél hamarabb megtervezni, felépíteni és működtetni a sales-marketing gépezetet.

Ez jelentheti ugyanis a hidat ahhoz, hogy a lelkes startupokból ne csak sikeres helyi kkv-k, hanem olyan “scaleup” cégek váljanak, amelyekben akár nemzetközi befektetők is komoly lehetőséget látnak” – hangsúlyozta ki Bukits Róbert, a startupok növekedési fázisának felgyorsításában tevékenykedő Infinityn International alapító-ügyvezetője, a Start it @K&H együttműködő partnere.

Növekedést gyorsító tippek startupoknak:

  1. Ideális ügyfél meghatározása: fontos belelátnunk az ideális vevő döntéshozatali folyamatába, hogy hogyan, miért és mikor hoz meg egy olyan döntést, amikor utánanéz és megvásárol egy adott megoldást/szolgáltatást. Ezek ismeretében tudunk megfelelően reagálni igényeire, és pontosan meghatározni, hol, hogyan és milyen üzenetekkel érjük el.
  2. Az ismertség fél siker: a startupok számára elengedhetetlen, hogy a vevők körében minél hamarabb felkeltsék az érdeklődést a téma/termék iránt, valamint a bizalmat a startup iránt.
  3. Nemzetközi terjeszkedési terv: már a korai fázisban szükséges azon gondolkozni, hogy hogyan valósítható meg a nemzetközi terjeszkedés és bevétel.
  4. digitális tér maximális kihasználása: a kommunikáció mellett értékesítési oldalról is érdemes proaktívan kiaknázni a digitális és a közösségi médiafelületeket, hogy még a döntési fázist megelőzően, minél koraibb szakaszban tudjunk bekapcsolódni a potenciális vevők vásárlási folyamatába.
  5. Lead (vevőjelölt) generálás inbound marketingen keresztül: értékes és releváns tartalommal felkeltjük a potenciális ügyfelek figyelmét, majd az érdeklődési fázisba léptetjük őket. Ezt követően folyamatos bizalomépítési lépéseken keresztül vásárlás-közeli állapotba juttatjuk őket, ahonnan már egy értékesítési kolléga átveheti a lehetőséget az üzlet megkötéséhez.
  6. Összehangolt sales-marketing gépezet: már a kezdeti stádiumban el kell kezdeni a sales-marketing gépezet összehangolt kiépítését, „all-in-one” támogató technológia bevezetését és folyamatos működtetését, hogy a kezdeti tőkebefektetést követően is működjön a startupban rejlő érték kiaknázása ügyfélszerzés, ügyfélmegtartás és bevételnövelés formájában. Így biztosítható, hogy fenntartható növekedési pályára tudjon állni a startup.
  7. Partnerség: egyetlen startup sem lehet önmagában sikeres.Meg kell találni a megfelelő partnereket,akik tőkével, tudással, tapasztalattal, módszertannal, technológiával, kapcsolatrendszerrel és azonnal elérhető, a helyi kultúrát és nyelvet beszélő kiegészítő szakértő erőforrásokkal tudják gyorsítani a startup növekedését.
    Egyre több területen ott vannak a startupok
    Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.

Feliratkozom a(z) Pénzszerzés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek