Gondolkodás nélkül belevágnak, mégis sokaknak bejön

2019. augusztus 07. szerda - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

A hazai webáruházak több mint fele könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a ShopRenter legutóbbi kutatásából, ami a Kosárérték Magazin oldalán jelent meg. A felmérés alapján az online áruházak csupán 4%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet jelez.

Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3 helyezettje idén a szolgáltatás, a webpláza és az irodatechnika lett. A résztvevő webáruházakban 2018-ban átlagosan 21.273 Ft volt a leadott rendelések értéke.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 89%-a biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is egyre népszerűbb a webshopok körében. Négy évvel ezelőtt még csak a webáruházak 36%-a, ma viszont már 66%-a biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.

online vásárlás illusztráció

Kép:FreeDigitalPhotos.net

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (93%), de kétharmaduk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 60%-ánál átvehetjük a rendelést valamelyik csomagpontos átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már majdnem minden harmadik webáruháznál elérhetők.

A kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 46%-ának leginkább a marketinggel gyűlik meg a baja, 34%-ának a termékek feltöltése, 22%-ának a design testreszabása, 17%-ának az ügyfélszolgálat ellátása, míg minden tizedik e-kereskedőnek a rendelések feldolgozása okoz gondot.

A tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás (amit 69%-uk alkalmaz), a Google Ads hirdetések, illetve a remarketing. A legnépszerűbb marketing eszköz a közösségi oldalakon való részvétel, a webáruházak 84%-a használja.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (93%-uk használja), de az Instagram szerepe is egyre jobban felértékelődik. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15%-a, ma már több mint minden második webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek. A YouTube népszerűsége egy év alatt közel a duplájára nőtt (36%-uk használja).

A kutatásban részt vevő webáruházak 17%-a az idei évben indult, míg közel minden második

Irtózatos pénzek gyűlnek az online kereskedelemben
A külföldi webáruházakból történő vásárlások növekedése óriási kihívás elé állítja a hazai e-kereskedelmi vállalkozásokat és a gazdaságot. Egyre nehezebb sikeresnek lenni a gyorsuló ütemben konszolidálódó piacon.

webshop még a hároméves kort se érte el. Ez annak jele, hogy még ma is sokan vannak azok, akik a webáruház indítás mellett teszik le a voksukat.

Egy részük a meglévő hagyományos üzletüket egészíti ki egy online felülettel (a megkérdezett webshop tulajdonosok 47%-ának van offline boltja is), de sokan vannak azok is, akik a vállalkozóvá válás útján indulnak el egy webáruházzal.

Ennek okait abban kereshetjük, hogy míg a 2000-es években komolyabb informatikai tudás hiányában igencsak nehézkes, majdhogynem lehetetlen feladat lett volna egy webáruház elindítása mindenféle külső segítség nélkül

Ma a bérlős webáruház rendszereknek köszönhetően programozói tudás nélkül, gyakorlatilag pillanatok alatt elindítható egy webáruház akár teljesen egyedül is.

Ezek után nem meglepő, hogy a kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 62%-a bérelhető webshop rendszert használ, 59%-uknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.

Ráadásul ezek a bérlős rendszerek nemcsak az informatikai hátteret adják havi pár ezer forintos bérlési díjért, de széles választékát nyújtják az előre elkészített design sablonoknak, többféle fizetési lehetőséget biztosítanak, és egyszerű pénztármegoldásokat alkalmaznak.

Így, ha van egy jó ötletünk, vagy esetleg már rendelkezünk is eladható termékekkel, akkor számunkra a webáruház indítás jó alternatíva. Ezzel hosszú távon megteremthetjük azt a pénzügyi szabadságot, amelyre valószínűleg mindig is vágytunk. 

(Kosárérték Magazin)