Egyre értékesebbek a kínai márkák

2018. május 31. csütörtök - 17:00 / piacesprofit.hu
  •    

A BrandZ évente kiadott, egyes márkák értékét mérő toplistáján először fordult elő, hogy két kínai cég szerepeljen a legjobb tízben. A Tencent és az Alibaba ráadásul nagyobb lendületben van, mint a riválisok.

A BrandZ toplistájára, írja a Bitport, az első helyre idén is a Google került, az immár az Alphabet anyavállalat alá besorolt színes betűsor a szakértők szerint 302 milliárd dollárt ér. Ez egyébként 23 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtt kihozott elméleti szám. Viszont ez az erősödés is éppen csak elég volt ahhoz, hogy az elmúlt 12 évben nyolcszor az élen végző márka megtartsa első helyét a rivális Apple-lel szemben. Az almás logót jelenleg nagyjából 300,6 milliárd dollárra taksálják a listát készítők.

Lendületben az Alibaba

Míg az elmúlt évtizedben az Egyesült Államok két techóriása külön  meccsett vívott a legértékesebb brand címének birtoklásáért, addig a legjobb tíz mezőnye fokozatosan telítődött informatikai szereplőkkel. Ez mára oda jutott, hogy a tíz legdrágábbra taksált márka közül nyolcat az infokom szektor ad. Ahogy a fenti képen is látszik, 2016-ban még egészen más volt az összetétel.

Óriásbankká nőhet a digitális pénztárca
Az indiai Paytm Payments Bank személyében a világ legnagyobb digitális bankja jöhet létre, mintegy 500 millió számlával, teljes körű pénzügyi szolgáltatásokkal, legalábbis az alapítók víziója szerint.

A friss lista alapján a legnagyobb lendületben Kína van. Az országnak a China Mobile révén már korábban is volt képviselője a legértékesebb brandek között, de a távközlési szektor globális elerőtlenedését a kínaiak sem vészelték át. A technológiai szektorból azonban komoly erősítés érkezett a Tencent és az Alibaba képében.

A többek között a játékiparban taroló Tencent tavaly került először a legszűkebb elit csoportjába, ám a 2017-es nyolcadik helyett immár az ötödikre cserélte. 179 milliárdos brandértékével pedig be is előzte a lassabban “hízó” Facebookot.

A Tencentnél is jobb formát mutat az ország másik nehézsúlyú versenyzője, az Alibaba. Az azóta multimilliárdos Jack Ma által 1999-ben egy lakásból indított vállalkozás ma már a világ egyik legmagasabban jegyzett cége. A márka brandértéke egy év alatt majdnem megduplázódott és a jelenlegi bő 113 milliárdos érték már elég volt egy helyre a legjobbak között. Ezzel egyébként történelmi pillanathoz is érkeztünk, hiszen a toplista történetében még sosem fordult elő, hogy két kínai brand is bent legyen az első tíz között.