Csalást kiáltanak a Google robot-demója miatt

2018. május 21. hétfő - 18:00 / piacesprofit.hu
  •    

Általános megdöbbenést váltott ki a Google demója, ahol egy nemrég kifejlesztett mesterséges intelligencia telefonon kért időpontot egy fodrászszalonba, úgy, hogy a fodrász észre sem vette, hogy robottal beszél. Kritikusok szerint azonban nem biztos, hogy a felvétel tényleg olyan spontán volt, mint amilyennek tűnik.

A Google I/O konferenciáján nemrég mutatkozott be az Assistand digitális segéd Duplex nevű kiterjesztése. A vállalat vezérigazgatójának prezentációja olyan telefonhívások felvételeinek lejátszásával hozta lázba a közönséget, amelyek során az MI étteremben és fodrásznál foglalt időpontokat a felhasználók nevében. A mesterséges intelligencia nem csak hibátlanul értelmezte a telefon másik végén lévő alkalmazottak mondanivalóját, de meglepően emberi gesztusok révén teljes egészében azt a látszatot keltette, hogy a vonal túlső felén is egy emberi szereplő vesz részt a társalgásban.

Élethűen nyökögni is tud a Google asszisztens
Okostelefonunk kamerája lesz a közeljövő internetes keresője, hallhattuk Sundar Pichaitól, a Google első emberétől az idei fejlesztési konferencián. Az új szoftverek révén a kamerán láthatjuk a térképeket, a lencse elolvassa a könyvcímet és azt is látjuk, hol vehetjük meg a kötetet…

Ugyanakkor, írja a Bitport, a Google egyik riválisa, az Axios munkatársai igyekeztek reprodukálni a kísérletet, és számos pontot sorolnak fel, amelynek alapján a felvételek túlságosan jól sikerültnek (értsd: megrendezettnek vagy szerkesztettnek) tűnhetnek. Ilyen például, hogy a fodrászatban “Helló, miben segíthetek?”, az étteremben pedig “Üdv, segíthetek?” bemondással veszik fel a telefont. Az Axios munkatársai erre felhívtak egy tucat éttermet és fodrászatot (köztük olyanokat is, amelyek a Google székhelyén, Mountain View-ban működnek), és kivétel nélkül azt tapasztalták, hogy az alkalmazottak az üzletek nevét is megadják, amikor hívást fogadnak.

Várnak a hivatalos válaszokra

Felmerült továbbá, hogy a beszélgetések során nem hallatszik semmiféle háttérzaj, ami a fodrászatokra és éttermekre nem igazán jellemző; ezzel kapcsolatban elismerik, hogy az általuk hívott vállalkozásokra a háttérzaj csak jellemző volt, de nem volt mindenegyes esetben hallható. Felvetik ugyanakkor, hogy egyik helyen sem érdeklődtek semmilyen kontakt információ után – sem az ügyfél teljes nevére, sem a telefonszámára vagy más elérhetőségére nem voltak kíváncsiak.

Emellett Kaliforniában mindkét fél beleegyezésére szükség van egy telefonbeszélgetés rögzítéséhez, és az Axios szerint a Google valószínűleg nem követne el nyilvánosan ilyen törvénysértést, azaz a felvétel lehet, hogy mégsem volt teljesen spontán. Mindez természetesen nem jelenti, hogy a Duplex nem képes, vagy a nagyon közeli jövőben nem lesz képes pont ugyanilyen beszélgetések lefolytatására, de Sundar Pichai a bemutatón akkor is úgy aratott elsöprő sikert, hogy teljesen valódinak nevezte a hívásokat.

A lap természetesen a Google-t is megkérdezte, ám a fent felvetések egyikre sem kapott még választ, beleértve a hívásokban szereplő vállalkozások azonosítását. Az esetleges kozmetika persze nem sokban változtatná meg a benyomásokat, legfeljebb anyit jelentene, hogy a Google nem most, hanem holnap fog ugyanilyen eredményeket produkálni.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor