A szövegírás nem agysebészet

2019. január 10. csütörtök - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Pazarold bátran a tudásod, mert megtérül! Szövegírás-tréningjein és tudásanyagaiban gyakran biztatja erre ügyfeleit a Langmár Kommunikáció csapata. Ebben a cikkben szabad a gazdát játszanak, és elárulnak párat a kedvenc marketinges fortélyaik közül.

Legyen a játékszabály az, hogy csak egy-egy mondatban ismertetjük a szakmai elveket, amik a saját gyakorlatunkban a legjobban beváltak. Így még több férhet, és ha kedved tartja, többet is kipróbálhatsz. Elvégre úgyis ez a tesztjük, nem a magyarázat.

Egyes szám második személy: a Te.

Nincs is ennél szebb szó a világon. Nem magunkról, se nem a cégünkről-termékünkről kell írnunk. Hanem az Olvasónak és az Olvasóról!

Mi fáj az Olvasónak?

És miről álmodik? Ha ezt a két választ egymás után leírjuk, máris megvan az értékesítési szöveg gerince.

Nem agysebészet - Kép: Pixabay

Nem agysebészet – Kép: Pixabay

A jól átaludt éjszakát adjuk el!

Ne a matracot. Más szóval az áru tulajdonságai helyett az előnyeiről kell beszélni. Méghozzá a már említett „Te”, az Olvasó szempontjából.

Ígérj bepillantást a színfalak mögé!

Hogyan készül? Mi a titka? Miért jobb? Az emberek imádnak titkokat meglesni, és „illetéktelenül” bekíváncsiskodni a felszín mögé.

Öt hiba, amitől a legjobb üzleti blog is bedöglik
Ha a keresőoptimalizálás a tét, akkor az üzleti blog rendszeres írása a legjobb stratégia. A hasznos tartalommal gyakran frissülő oldalakat imádja a Google, és nagyobb bizalommal keresik fel az érdeklődők is. De csakis akkor, ha a blog elkerüli azt az 5 hibát, amire a Langmár Kommunikáció cikke hívja fel a figyelmet!

Érzékek. Érzelmek.

Mielőtt az észérveket felhoznánk, az emberi természetnek ezt a könnyebben megközelíthető, nyitottabb oldalát célozzuk meg. Hogyan fogják magukat érezni olvasóink, amikor a terméket kipróbálják?

Kelts irigységet!

Írd le, hogy mások már vettek abból, amit értékesítesz, és máris az előnyeit élvezik. Olvasóink is megérdemelnék ezt az örömet, ugye?

Kérdezz!

Ezáltal képzeletbeli párbeszédbe vonjuk be az Olvasókat, és ezzel jobban lekötjük a figyelmüket. Ugye?

Hogyan hódítsunk meg egy robotot?
Elég körülnézni a hazai weboldalakon ahhoz, hogy rájöjjünk: sajnos a keresőoptimalizálás sokak számára még mindig a kulcsszó babonás hajtogatását jelenti. De ami rossz a konkurenciának, az jó nekünk, mert ennek köszönhetően óriásit léphetünk előre ezen a területen, szakértőnk új Google-algoritmusokon alapuló tippjeivel.

Csak szellősen! Ne spórolj a hellyel!

A pár soros bekezdéseket sokkal könnyebb olvasni, mint a szemnek elrettentő, kilométeres szövegtömböket. Az üres részek keretként működnek, és kiemelik a mondanivalónkat. Így a kevesebb valóban több lehet, mert erősebben hat.

Lomtalanítás!

Stephen King tanácsa kezdő íróknak: „Nyírd ki a kedvenceidet!” Még a legkedvesebb szójátékodat, legszellemesebb poénodat se hagyd benne az értékesítési szövegben, ha az Olvasód szempontjából nézve zavaró, unalmas, vagy – a Te szempontodból nézve – nem visz előrébb az eladáshoz. És fordítva is igaz: egyetlen olyan érvet, adatot, statisztikai tényt és ügyfélvéleményt se hagyj ki csak a tömörség kedvéért, ami átlendítheti az érdeklődőt a vásárlás előtti akadályon.

Kísérletezz bátran egymondatos szövegírás-tippjeinkel, és jelezz vissza, hogy Nálad hogyan váltak be!

Szerző:

Langmár Kommunikáció

langmar.hu

Pénz vagy határidő: melyik a jobb múzsa?
„A határidő a legjobb múzsa” – Kosztolányitól származik az idézet. Csakhogy ő távolról sem a 21. századi üzleti kommunikáció területére célzott ezzel az időközben közhelyessé vált mondással. Hanem inkább szépíróként ironizált egyet ezzel az állítólag magasztos ihlet állapotára vonatkozó leleplezéssel. Más szóval tehát még a halogatók által sietve magukévá tett szállóigénk is azt mondja: ne várj arra, hogy megszálljon az ihlet!

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor