A magyar webshopok fele nem biztonságos

2018. március 25. vasárnap - 16:10 / piacesprofit.hu
  •    

Komoly változások történnek az idei évben a Google-nél: az idei évtől az asztali és a mobil oldalaink értékét is a mobil eszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni. Azok a webshopok, amik elaludják az átállást, sokat veszíthetnek ezen.

A Google 2018-ban újabb változtatásokat vezet be, amelyek jelentős hatással lesznek a rangsorolási algoritmusokra, ezáltal webshopok forgalmára és eredményére is. Júliusban, a 68-as verziószámú Chrome megjelenésekor “Nem biztonságos” figyelmeztetés kerülhet azokra a weboldalakra, amelyek nem titkosított kapcsolaton keresztül kommunikálnak a látogatók böngészőjével, a https:// használata így már nem csak ajánlott, hanem gyakorlatilag kötelező lesz mindenki számára.

Mivel a keresések nagy része már mobil eszközökön történik, az idei évtől a Google az asztali és a mobil oldalaink értékét is a mobil eszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni. A mobile-first index bevezetése mellett a “Speed Update” munkanévre hallgató, júliusban várható frissítést követően a mobilos böngészés során is rangsorolási szempont lesz, hogy az oldal betöltési sebessége hogyan alakul. A magyar webkereskedők a jelek szerint elaludták az átállást – legalábbis ez derül ki a Kosárérték frissen közzétett kutatásából.

online vásárlás illusztráció

Kép:FreeDigitalPhotos.net

Online biztonság

A vizsgált webáruházak mindössze alig több mint fele biztonságos, 52%-uk felel meg az SSL titkosítással ellátott kommunikáció követelményeinek. Azok a kereskedők, akiknek az oldala továbbra is http:// protokollon jelenik meg, a “Nem biztonságos” figyelmeztetésre, és ezzel a vásárlói bizalom megingására számíthatnak.

Mobil eszközök

A Google Mobilbarát teszt eszköze szerint az elemzésben részt vevő webáruházak 84%-a mobil eszközökre megfelelően optimalizált, így ezen a területen van a legkevesebb lemaradásuk a magyar kereskedőknek.

Betöltési sebesség

A PageSpeed Insights pontszámok vizsgálata során a webáruházak mindössze 20%-a ért el “zöld” minősítést, azaz legalább 80 pontos eredményt (asztali és mobil kategóriában egyaránt). A “narancs” tartományba, azaz 60 és 80 pont közé asztali böngészőkben az oldalak 43%-a, mobil böngészőkben pedig 56%-a került – a webshopok felének tehát még van teendője ezen a területen.

Webáruházi trendek – 2018
2018 az értékesítési csatornák összeolvadásának, a mobileszközök térnyerésének és a fizetési megoldások egyszerűsödésének éve lesz. A webáruházak üzemeltetőire nehézségek is várnak a GDPR, az új EU-adatvédelmi rendelet életbe lépésével. Az új technológiák, a logisztikai, ügyviteli, informatikai háttér folyamatos fejlesztésre szorul.
Időpont: 2018. április 5. 9.30–16.00

Helyszín: Budapest, The Experience Center (1152 Budapest, Szentmihályi út 171. 3.emelet)

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor