Sok repülőtér még mindig papír alapú

2019. április 24. szerda - 20:07 / piacesprofit.hu
  •    

A mobiltelefonon rögzített, elektronikus repülőjegyek jelentősen meg tudják gyorsítani utazásainkat. A gond: bár adott a lehetőség, hogy mindenhol alkalmazzák a módszert, egész sor repülőtér van még, ahol nem jelentkezhetünk be mobilunkkal.

Az elektronikus jegy akár háromszor is gyorsítja az utazást: a csomag feladásánál, a biztonsági ellenőrzésnél, végül a beszállásnál. Ennek ellenére nem egy repülőtéren, éppen olyanoknál, ahol jelentős a turistaforgalom, változatlanul ragaszkodnak a kinyomtatott jegy felmutatásához. Ez a helyzet többek között a horvátországi Pula, a korzikai Bastia, az izraeli Eilat, a törökországi Izmir, valamint Peking, Sanghaj, és Marokkó valamennyi repterén.

wikipedia

wikipedia

Sok utas egyébként általában ragaszkodik a kinyomtatott jegyhez, mert attól tart, hogy mobilja esetleg nem működik, lemerül – vagy útközben elveszti. Légitársaságok és repülőterek időközben a forgalom további gyorsításával kísérleteznek: az utasokat biometrikus adataikkal azonosítanák.

A Qantas Sydney, a Lufthansa Los Angeles, a Delta Atlanta repülőterén próbálja ki ezt a fajta azonosítást. Elindult az első ilyen kísérlet az EU-ban is: március vége óta az Air Europa utasai Ménorca szigetén felszállhatnak a gépre (a biztonsági ellenőrzést kivéve) anélkül, hogy bármilyen dokumentumot mutatnának. (Forrás: Die Welt)

Éjszakai repülési tilalmat vezetnek be Ferihegyen
Augusztustól bevezetik az éjszakai repülési tilalmat Budapest felett éjfél és hajnali öt óra között, a mélyalvási időszakban tervezetten nem szállhatnak majd fel és le repülőgépek a Liszt Ferenc-repülőtéren.