Többet költünk, de okosabban nyaralunk

2018. július 16. hétfő - 16:00 / piacesprofit.hu
  •    

2017-ben többet költöttünk nyaralásra és több időt is töltöttünk kikapcsolódással, mint egy évvel korábban. Az Intrum legújabb Európai Fogyasztói Fizetési jelentéséből megállapítható, hogy a magyarok figyelnek arra, hogy ne hitelből vagy kölcsönkért pénzből menjenek vakációra.

2017-ben többet költöttünk utazásra és több időt töltöttünk pihenéssel, mint egy évvel korábban – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a KSH adataiból. A magyar lakosság körében a külföldi úticélok népszerűbbek, mint a belföldiek: tavaly a külföldi turisztikai célú utazásokra a lakosság 8,2 százalékkal többet költött, ez összesen 619,9 milliárd forint. Nemcsak külföldön, de belföldön is szeretünk kikapcsolódni, az erre a célra szánt kiadások 6,4 százalékkal emelkedtek, ami megközelítőleg 330 milliárd forint volt.

Ragaszkodunk a bevált nyaralóhelyekhez
A külföldi nyaralást tervező magyarok több mint kétharmada visszatér oda, ahol jól érezte magát, sőt még a korábbi szálláshoz is ragaszkodik – derült ki a Kutatópont Kft. kutatásából.

Az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. A 2017 végén készített reprezentatív kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt.  A kutatás a nyaralási szokásokat vizsgálta, amelyből kiderült, hogy a magyarok pénzügyi szempontból tudatosan tervezik meg a nyaralást.

A felmérés alapján elmondható, hogy a rendszeresen spóroló magyarok negyede tesz félre utazási célra, amely alacsonyabb, mint az európai átlag. Ennek hátterében a magyarok megtakarítási céljai állnak, hiszen nálunk a váratlan kiadásokra való felkészülés a legfontosabb.  Az utazási célú spórolás a 18-24 éves korosztály esetén a legmagasabb: a rendszeresen félre rakó fiatalok közel 40 százaléka emiatt is spórol.

Amellett, hogy hazánkban nem a legnépszerűbb takarékoskodási cél az utazás, a válaszadók számára fontos, hogy a nyaralás kiadásait saját anyagi helyzetüknek megfelelően kezeljék: több mint 70 százalékuk elutasítja, hogy hitelből vagy ismerősöktől kölcsönkért pénzből utazzon el. Ezen a téren a legmegfontoltabb a 25-34 éves korosztály, a fiatal felnőttek majd négyötöde vélekedik így. Az adatok alapján az is megállapítható, hogy a magyarok következetesebbek e téren, mint német, francia és finn társaik.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.