Fellendülőben a sportturizmus

A nemzetközi trendnek megfelelően szezonról-szezonra egyre több rajongó utazik Magyarországról külföldi labdarúgó-mérkőzésekre. A legfontosabb vonzerőt a célpont kiválasztásában a sztárklubok jelentik, de a megelőző időszakban nyújtott teljesítmény is fontos tényező – derül ki a Focitour.hu sport utazási iroda elemzéséből.

A sportcélú szabadidős utazások egyre növekvő mértékben járulnak hozzá a turisztikai iparág teljes nyereséghez, évente világszerte átlagosan 12-15 millió nemzetközi út célja valamely rangos sportesemény megtekintése. Az Európai Bizottság adatai szerint a piaci szegmens növekedési üteme jelenleg évente kb. 6 százalék, az EU-ban a sportturizmus vezető országai az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Spanyolország, Dánia, Svédország és Finnország. A sportcélú szabadidős utazások kategóriáján belül vezető szerepet töltenek be a labdarúgó-mérkőzések meglátogatását célzó utazások.

„A sportesemények látogatását célzó szabadidős utazásokon résztvevő fogyasztók a lehető legtöbbet szeretnék kihozni az útból, ezért jellemzően nem csak az adott eseményre látogatnak el, hanem szeretik meglátogatni a helyi nevezetességeket is. Barcelonában például a Güell park, Liverpoolban pedig a parti sétány és a Beatles múzeum a legkedveltebb célpontok. Az ügyfelek gyakran egyszerre több eseményen is részt vesznek, például két labdarúgó-mérkőzést is megtekintenek Londonban egy nap alatt” – mondta el Egry Zoltán, a Focitour.hu utazási iroda munkatársa.

Kép: Fotolia

A Barca, vagy a Reál ott van a bakancslistán

A sztárcsapatok meccseinek megtekintése turisták ezreinek szerepel a bakancslistáján, és bár ezek az óriásklubok több száz milliós rajongótáborral rendelkeznek, a drukkerek nagyobb része soha nem fogja élőben látni őket játszani. Ugyanakkor a VisitBritain felmérése szerint a Premier League meccseket évente 800.000 külföldi turista látogatja (40.000 látogató üzleti út alkalmából érkezik az országba), akik évente közel 700 millió fontot költenek az országban. A stadionok népszerűsége gyakran a legismertebb turisztikai attrakciók népszerűségét is felülmúlja, illetve az ajándéktárgy üzletek a meccsnapok között is több ezer turistát vonzanak. A fociturizmus hazánkban az utóbbi öt évben virágzott fel, és bár nem járnak rendszeresen ezrek a külföldi nagy meccsekre, folyamatosan egyre nagyobb az igény a területre specializálódott utazási irodák által szervezett utakra.

Visszafelé sültek el az ész nélküli foci-hirdetések
A labdarúgó világbajnokság a világ legnézettebb sporteseménye- következésképp a legnagyobb reklámlehetőség is. Rengeteg nagy cég azt ki is használja – ha nem is mindig sikerrel.
A futballutazások legkedveltebb célpontjai minden országban megegyeznek, és a klubok általános népszerűségét tükrözik. Az európaiak által leggyakrabban látogatott desztinációk Barcelona, Madrid, Manchester, Liverpool, München. A fociutak különösen népszerűek azon gazdag nyugati-európai országok sportrajongóinak körében, ahol a nemzeti bajnokságok mérkőzései nem rendelkeznek elég nagy vonzerővel, mint Hollandia, Belgium, Dánia, a skandináv országok vagy Oroszország. Ezzel szemben a spanyol, olasz vagy angol rajongók kevésbé utaznak külföldre, mivel van preferált csapatuk és a helyi bajnokság mérkőzésein is láthatnak élőben minőségi labdarúgást. A legtöbb látogatót vonzó európai klubok sorrendben jelenleg a Barcelona, a Real Madrid, a Liverpool, a Manchester United, a Chelsea, az Arsenal és a Bayern München. A Focitour.hu előző két szezonra vonatkozó adatai alapján a magyarok körében legnépszerűbb csapatok a Barcelona, a Real Madrid, a Liverpool, a Manchester United és a Bayern München.

 A jegyek miatt sem kell aggódni

„Tapasztalatunk szerint jellemzően kisebb baráti társaságok vagy párok utaznak ki külföldi mérkőzésekre, a leggyakoribb célpont Spanyolország. Vannak, akik egy csapat mérkőzéseit részesítik előnyben, de sokakat egyszerűen a meccsek hangulata vonz. Egyre többen szánják útjainkat meglepetésnek valamely családtag részére, illetve egyre több multinacionális vállalat HR eszköztárába is bekerült a fociutazás, mint kiváló csapatépítési lehetőség” – teszi hozzá Egry Zoltán.

Ezek a leggazdagabb futballcsapatok
2018-ban is a Manchester United vezeti e legértékesebb futballcsapatok listáját, megelőzve az FC Barcelonát és a Real Madridot. Európa 32 vezető klubjának összesített becsült cégértéke eléri a 32,5 milliárd eurót – derül ki a KPMG „Labdarúgó klubok értékelése: az európai elit 2018” című jelentéséből.
A szervezett úton való részvétel több rizikófaktort is kiküszöböl, amelyek megnehezíthetik a Magyarországról történő jegyvásárlást. Egyrészről a külföldi csapatoknál sok a bérletes, ami miatt korlátozott mennyiségű jegy áll a nemzetközi vásárlóközönség rendelkezésére, másrészt nagyon sok a hamis jegy. Utóbbival természetesen nem csak az a gond, hogy a helyszínen derül ki, hogy nem jogosítanak belépésre, de akár még bírságra is számíthat, aki csalás áldozatává válik.

„Futball kirándulásainkon nem kell aggódniuk a utasoknak a jegyek valódisága miatt, hiszen ezeket, minden esetben hivatalos értékesítő partnertől (egyenesen a kluboktól vagy megbízható és több éve hivatalos értékesítői partnertől) vásároljuk, illetve az utazási irodánk maga is – a legnépszerűbb célpont – az FC Barcelona hivatalos partnere. Minden mérkőzésen jelen van az egyik munkatársunk, aki asszisztál a stadionba való belépésnél, és ha bármi probléma felmerülne, azonnali segítséget tud nyújtani” – fűzi hozzá Egry Zoltán.

 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo