Tíz év múlva az autók negyede lesz csak elektromos

2030-ra az új autók negyede lesz csak elektromos, de az új technikákkal csökken a dízelek károsanyag-kibocsátása, ígéri a Bosch konszern vezérigazgatója.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A járműipar egybehangzó véleménye szerint 2030-ban sokféle meghajtással találkozunk majd, de az autók három negyedét még robbanómotor hajtja majd”, mondotta Volkmar Denner, a Bosch konszern vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak. 

depositphotos.com

A gyártók a dízeleknél új eljárások segítségével törekszenek a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Már tavaly forgalomba kerültek olyan dízelek, amelyek szinte semmi nitrogén oxidot nem bocsátanak ki – és egyre több ilyen kocsit bocsátanak ki gyárak. Denner ugyanakkor elismerte, hogy a dízel-botrány sok vásárlót elbizonytalanított, nem kevesen kivárnak amíg eldöntik, milyen új autót vegyenek. A Bosch vezetője azzal számol, hogy idén 5 százalékkal csökken és 2025-ig nem emelkedik a világ autógyárainak kibocsátása.

A kérdésre, hogy lehet-e áttörést várni a drága és kényelmetlen e-kocsiktól, a Bosch vezetőjének válasza: mindenképpen az e-mobilitás erős elterjedésére számítanak, ezért ruház be a konszern évi 400 millió eurót a fejlesztésekbe, hogy eleget tehessen az összesen 13 milliárdos, az e-kocsikkal kapcsolatos megrendeléséknek.

A villanyautók utazási kapacitása növekszik, a minap bemutatott Porsche Taycan mellett más kocsik is lesznek, amelyek már 450 km-t tudnak megtenni egy töltéssel. A távolság nagymértékben függ a vezetési módtól, a fűtő-és a hűtőberendezések használatától. A következő években nincs remény arra, hogy e-autó is megtehessen egy töltéssel ezer kilométert, mint egy dízel, de egy évtizeden belül rendelkezésre állhatnak olyan akkuk, amelyek 800 km utazást tesznek lehetővé.

Ugyanakkor az autóközlekedés jövőjéről folyó vitákban nem csak a káros anyagokról kell beszélni, hanem a mobilitás teljes költségéről, az üzemanyagok és az áram forrásától az útépítésig. Ha valamennyi tényezőt figyelembe veszik, az e-autók helyzete már nem annyira jó, mondotta a Bosch vezérigazgatója.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo