Tehervonat cikkek
Húsz százalékkal nőtt Oroszország és Kína kereskedelmi forgalma egy év alatt
A kínai főváros elindította első közvetlen tehervonatjáratát Moszkvába.
Magyarország lehet a régió egyik logisztikai központja
Sokéves várakozást követően az elmúlt hónapokban három magyar cég fő szervezésében elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – eddig közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A forgalmi előrejelzések alapján a kínai vasúti konténerforgalom érdemi növekedése várható. Reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe – véli a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). Az áruforgalom növekedését a geopolitikai változások mellett a NAV által kialakított új vámkezelési gyakorlat is segíti.
Budapestet is elérte az új életre kelt történelmi selyemút
Budapestre érkezett a kínai Changsa tartományból az első, 41 vagonból álló konténervonat, amely Kína hagyományos Selyemútvonalán jött, és közel 20 magyar és nemzetközi vállalat kereskedelmi termékét szállította.