Homok cikkek


Itt a biobeton: megállíthatja a cementgyártás hatalmas légszennyezését

Itt a biobeton: megállíthatja a cementgyártás hatalmas légszennyezését 

A cementgyártás rendkívül energiaigényes és szennyező folyamat. Az emberek többsége aligha gondolná, hogy ez adja az éves globális légszennyezés 8 százalékát. Egy fiatal amerikai építészhölgy baktériumokkal állít elő biobetont.
A homok az új arany

A homok az új arany 

A levegő, a víz és a tápanyagdús termőföld után a homok a legértékesebb erőforrásunk. Szinte mindenhez felhasználjuk: betonhoz, üveghez, elektromos készülékek gyártásához. Többet fogyasztunk belőle, mint a kőolajból. Annyira természetesnek vesszük, hogy van, hogy elfelejtjük: ezt a természeti erőforrást (is) rohamos gyorsasággal éljük fel.
Lehet, hogy totálkáros, de az adatok még így is menthetők

Lehet, hogy totálkáros, de az adatok még így is menthetők 

Mobilok javításával foglalkozó szakembert kérdezett a Der Spiegel arról, mi a teendő, ha „szokásos” nyári baleset történik kedves mobilunkkal: a homokba esik, netán egyenesen a tenger vízébe pottyan?...
A homok az új kőolaj, a kalózok már lopják is

A homok az új kőolaj, a kalózok már lopják is 

Homokot vinni a sivatagba olyan, mint vizet önteni az óceánba: értelmetlen – gondolhatnánk. Pedig az Egyesült Arab Emirátusok – egy jórészt sivatagos ország – éppen ezt teszi mint a világ egyik legfontosabb homokimportőre. Hiába van tele ugyanis a sivatag homokkal, az nem alkalmas építkezésre.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Az utolsó pillanatban kötnek utasbiztosítást a magyarok

Az utolsó pillanatban kötnek utasbiztosítást a magyarok  

A magyar utazók zöme továbbra is Európán belül nyaral, elsősorban autóval, és az utazás előtt néhány nappal köti meg utasbiztosítását.

Klímablog

Felpörgött az elektromos autók eladása

Felpörgött az elektromos autók eladása  

A globális BEV-eladások 33 százalékkal emelkedtek 2025 második negyedévében az egy évvel korábbi, azonos időszakhoz képest.

Gazdaság

Bajban a luxusmárkák

Bajban a luxusmárkák  

Több mint egy évtized után először torpant meg a globális luxuspiac növekedése.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo