Dió cikkek


Kudarcot vallottak a dióburok-fúrólegyek Magyarországon

Kudarcot vallottak a dióburok-fúrólegyek Magyarországon 

Agrárkamara: élénkül a kereslet a dió iránt, nőtt az ültetvények nagysága.
Valami nincs rendben a magyar dióval

Valami nincs rendben a magyar dióval  

Az elmúlt 10 évben 6000-ről 9200 hektár fölé nőtt a dióültetvények területe, a termésmennyiség azonban nem emelkedett.
Ezerrel támadnak a dióburok-fúrólegyek

Ezerrel támadnak a dióburok-fúrólegyek 

Az Agroinform.hu felmérése szerint a nem nagyüzemi dióültetvények 91 százalékában fordult elő komoly kártétel.
Nagy bajban a magyar diótermelés

Nagy bajban a magyar diótermelés 

A magyar dió relatív koraisága és korábbi sikerei ellenére sokféle termesztési és piaci nehézséggel szembesült az utóbbi években. Az évekig kifejezetten jó áron értékesített és az európai piacon elsőként megjelenő magyar dió helyzete az elmúlt esztendőkben jelentősen megváltozott. Ezt a klímaváltozás okozta termesztési és növényegészségügyi problémák mellett a nagy diótermelő országok fokozódó, olcsó árukínálata okozta, ami kiszorította a magyar árut az európai piacról. Ezen kívül az aszályos időjárás miatt az egyébként is alacsonyabb hozamaink tovább csökkentek, és ez már nem teszi versenyképessé termelésünket a versenytársak két-háromszoros termésátlagaival szemben.
Van egy rossz és egy jó hírünk a dió rajongóknak

Van egy rossz és egy jó hírünk a dió rajongóknak 

Kifejezetten gyengére sikerült a diótermés, ám egyelőre nem drágult érdemben a dióbél.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Jogi kisokos

A magyar vállalatok háromnegyede felkészületlenül áll az unió MI-rendelete előtt

A magyar vállalatok háromnegyede felkészületlenül áll az unió MI-rendelete előtt  

Az új EU AI-rendelet alapjaiban változtathatja meg, hogyan használhatják a vállalatok a mesterséges intelligenciát.

Infokom

Bedurvultak az online csalók

Bedurvultak az online csalók  

Az elmúlt hetekben a Netflix előfizetőit, a WizzAir utasait, a Google felhasználóit, valamint az MBH Bank ügyfeleit vették célba.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo