Vásárolt vagy készített ajándék: mi kerül a karácsonyfa alá?

Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami igazán számít a vásárlóknak a karácsonyi meglepetések beszerzésekor? A Costa Coffee és az Opinio piackutató idén is felmérte az ajándékozási szokásokat, melynek során arra is kíváncsi volt, hogy mennyire van tere ma a DIY ajándékoknak. A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 71 százaléka összesen 50 ezer forint alatt igyekszik megoldani a családtagoknak, szeretteknek történő  ajándékvásárlást, és bár a fenntarthatóság egyre fontosabb tényező, továbbra is az ár és az elérhetőség a meghatározó az ajándékok beszerzésekor.

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kutatás rákérdezett, hogy a válaszadók a kézzel készített vagy a vásárolt ajándékot részesítik-e előnyben: a válaszadók  mintegy felének teljesen mindegy, hogy DIY vagy vásárolt ajándékot kap vagy ad, mindkét esetben örül és szívesen is fordít energiát az ajándék beszerzésére vagy elkészítésére. A megkérdezettek kevesebb mint harmada inkább a vásárolt meglepetést preferálja.

Milyen szempontok szerint ajándékozunk?

A kézzel készült ajándék nem csak a kreativitás megélése miatt fontos, hanem sokan környezettudatossági szempontból részesítik előnyben a saját kezűleg készített meglepetéseket. A fenntarthatóság a válaszadók többségének (71 százalék) valóban fontos szempont a döntés során, ugyanakkor senkinek nem ez áll az élen: hiába fontos a környezettudatosság, egy-egy ajándék ára, elérhetősége előnyt élvez a kiválasztásakor.

A kutatásban résztvevők fele olyan meglepetést keres, ami valóban hasznos, míg minden tizedik válaszadó számára a kreativitás és az egyediség a legfontosabb. Közel 10 százalékuk szerint az a legfontosabb, hogy az ajándék könnyen beszerezhető legyen, valamint szintén közel minden tizedik ember pedig az alacsony árat jelölte meg.

 Összességében az derült ki, hogy a válaszadók több mint 70 százaléka 50 ezer forintot vagy annál kevesebbet szán ajándékokra. Ezen belül 13 százalékuk vásárol 5-10 ezer forint között, míg 36 százalék 10-30 ezer forintot költ meglepetésekre. 12 százalék 50-100 ezer forint kiadást tervez erre a célra, és százból csupán négyen mondták, hogy a vásárlásra szánt összeg meghaladja a 100 ezer forintot.

Véleményvezér

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.
Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo