Úgy veszik a garázsokat, mintha nem lenne holnap

A nagyobb autópark miatt egyre nagyobb az igény a garázsokra. Nem csak az eladó, hanem a bérelhető garázsok ára is az egekben van. A fővárosban a legdrágább a 13. kerület.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fővárosi garázspiac is részt vesz az ingatlanpiaci boomban, a kereslet fokozódik az árak pedig meredek emelkedést mutatnak többéves távlatban is - derül ki az ingatlan.com legfrissebb elemzéséből, amely a hivatalos KSH-adatok alapján vizsgálta a fővárosi autóállomány növekedését kerületenként és a garázsok helyzetét.

A legszakadtabb garázsra is van igény
Kép: Pixabay

Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője elmondta: “A garázsok iránti kereslet érthető, 2014 óta ugyanis jelentősen nőtt a budapesti személyautók száma, a drágulás pedig a viszonylag szűk kínálattal magyarázható. Nem csak az eladó, hanem a bérelhető garázsok ára is emelkedett.”

Nehezebb és drágább parkolás

Az ingatlan.com elemzése szerint a múlt év végén a hivatalos adatok szerint 660 ezer autót volt a fővárosban, ez éves összevetésben 4,1 százalékos, 2014-hez viszonyítva pedig 13 százalékos bővülésnek felel meg. “A nagyobb autópark miatt egyre nagyobb az igény a garázsokra: az ingatlan.com statisztikái szerint az egy garázshirdetésre jutó érdeklődések alapján mért kereslet 2019-ben négyéves csúcsra nőtt és duplája volt a tavalyinak” - tette hozzá Balogh László.

Az autók számának bővülése és a fokozott kereslet megmutatkozik az árakban. Áprilisban egy budapesti garázst átlagosan 4,1 millió forintért hirdettek az eladók, ez a tavaly januári szinthez képest 36 százalékos drágulást jelent, a négy évvel korábbi 1,9 millió forintos átlagnak pedig több mint a kétszerese. A kiadó garázsok havi bérleti díja pedig éves összevetésben párhuzamosan 15 százalékkal 23 ezer forintra emelkedett. Az ingatlan.com szakembere szerint ennek oka, hogy a kínálat nem tudja tartani a lépést a kereslettel. A budapesti autók száma havonta átlagosan 1500-2000 darabbal nő, viszont eladási céllal havonta csak 70-80, kiadásra pedig 150-200 garázst hirdetnek meg a fővárosban.

Különbségek, XIII. kerületi autóboommal

A fővároson belül azonban jelentősek az eltérések. A XIII. kerület több szempontból is kiemelkedik a mezőnyből. Ebben a városrészben nőtt a legnagyobb mértékben az autók száma: 2014 óta 36 százalékkal. 2018 januárjához képest pedig 11 százalékkal így a múlt év végén ebben a városrészben már 61 ezer autó volt.

Ennek megfelelően a garázsok ára is megugrott, a XIII. kerületi garázsokat idén áprilisban már 3,9

A fél életünk parkolóhely-vadászattal telik
A fővárosi autóvezetők ötöde hetente fél óránál is több időt tölt el parkolóhely kereséssel, amellyel a jelentős stressz és időveszteség mellett a környezetet is terhelik. Napjainkban már számos lehetőség van az egyszerű, hatékony és árban is kedvezőbb parkolásra.
millióért árulták, ami 34 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi árszintet, a 2014-es átlagárnak pedig a duplája. Balogh László példaként felhozta, hogy 2015 januárjában a XIII. kerületben még átlagosan 1,7 millióért adtak egy garázst.

Megoldás lehet a közautó?

Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője szerint az elmúlt években megjelentek a közautó-szolgáltatók, ami némiképp enyhítheti a parkolási problémákat, de áttörést még nem hozott. A szóban forgó közautós cégek autóflottája összesen ezres nagyságrendű, ami a 660 ezres fővárosi autóállományhoz képest egyelőre szerény 0,1 százalékos részesedést jelent.

Az ingatlan.com szakembere szerint a fővárosi autóállomány további bővülése további áremelkedést eredményezhet a fővárosi eladó és kiadó garázsok és zárt parkolóhelyek piacán, amelyen eleve viszonylag szűk a kínálat.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo