Tusfürdőt kaptál? Nem baj, majd elajándékozzuk

Alig akad karácsonyfa, ami alatt ne lenne valamilyen kozmetikum. Sajnos ezek egy jó része nem arat tetszést és elajándékozásra vagy kidobásra kerül. Pedig ennyi erővel akár jól is lehetne kozmetikumot ajándékozni. Csak egy kis tudatosságra lenne szükség hozzá – véli Varga-Darabos Andrea a Manna Natúrkozmetikum Kft. alapítója.

A kozmetikum ajándékozási etikett fő szabálya, hogy a kapcsolat mélysége határozza meg, mit illik ajándékba adni és mit nem. Minél kevésbé közeli a kapcsolatunk valakivel, annál kevésbé illik testhigiéniával és a korral kapcsolatos ajándékot adni. Például, egy kollégának dezodort vagy tisztálkodási szert ajándékozni sértő lehet, míg egy közeli barátnak ugyanaz tökéletes ajándék. Egy ránctalanító arcelixírt a főnökasszonynak adni kínos, míg a sógornődnek teljesen helyénvaló.

Amolyan ökölszabályként: távoli ismerősnek, rokonnak semmit, nagyon közelinek, szinte bármilyen kozmetikumot ajándékozhatunk - feltéve, ha tudjuk minek örülne. Egyedül az intim kozmetikum tabu! Olyasmit adni bárkinek illetlen és sértő – tanácsolja Varga-Darabos Andrea.

Kép: Pixabay

Jó lesz az neki!?

Csak úgy, találomra kozmetikumot ajándékba venni olyan, mint cipőt venni valakinek anélkül, hogy tudnánk, milyet hord és mekkorát. Valójában csak akkor érdemes valakinek kozmetikumot ajándékozni, ha ismerjük annyira, hogy tudjuk, minek örülne, hiszen erről szól a karácsony, nem igaz? Ellenkező esetben lutri, hogy betalál-e az ajándékunk, vagy sem. Csakhogy, a tapasztalat az, hogy általában inkább nem.

Öt rettenetesen félrement céges karácsonyi ötlet
Nem mindig, és nem midnenkinek sikerül igazán megragadnia az ünnep hangulatát - legalábbis ez derül ki a következő összeállításunkból, ahol öt rettenetesen félrement céges karácsonyi ötletet mutatunk be.
Varga-Darabos Andrea szerint, ezért aztán mindenki akkor jár a legjobban, ha nem vaktában ajándékozunk kozmetikumot. Akkor sem kell aggódni, ha nem ismerjük pontosan, az illető kozmetikumhasználati szokásait, mert könnyen ki lehet puhatolni. Elég vendégeskedés alkalmával egy pillantást vetni a piperepolcra, az mindent elárul. Vagy megkérdezhetjük a legközelebbi hozzátartozót, hogy megtudjuk, mit szeret és mit nem.

„Akitől mindig jó ajándékot kapunk, azt szeretjük”

Ajándékozzunk tudatosan kozmetikumot, mert azzal igazából örömöt szerezhetünk. Mindenki szereti, ha tényleg figyelnek és gondolnak rá és jó ajándékot kap. Ezért aztán aki mindig jó ajándékot ad, azt szeretik. És ha ez nem lenne elég, ha nem kerül a kukába a kozmetikum, nem terheljük a környezetünket sem felesleges hulladékkal.

Ha pedig ép bőrrel szeretnénk megúszni, legyünk tudatosan az ajándékba kapott kozmetikummal is, mielőtt használni kezdjük. Először is nézzük meg a lejáratát, mert azt szinte mindenki elmulasztja, pedig a lejárt kozmetikum komoly kellemetlenségeket is okozhat. Olvassuk el az összetevők listáját, különösen, ha érzékenyek vagyunk valamire. És mindig teszteljük egy kis bőrfelületen az új kozmetikumot, mielőtt használni kezdjük. Végül, ha nem válik be, nyugodtan ajándékozzuk tovább, de tudatosan – vélekedik a szakember.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo