Tusfürdőt kaptál? Nem baj, majd elajándékozzuk

Alig akad karácsonyfa, ami alatt ne lenne valamilyen kozmetikum. Sajnos ezek egy jó része nem arat tetszést és elajándékozásra vagy kidobásra kerül. Pedig ennyi erővel akár jól is lehetne kozmetikumot ajándékozni. Csak egy kis tudatosságra lenne szükség hozzá – véli Varga-Darabos Andrea a Manna Natúrkozmetikum Kft. alapítója.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kozmetikum ajándékozási etikett fő szabálya, hogy a kapcsolat mélysége határozza meg, mit illik ajándékba adni és mit nem. Minél kevésbé közeli a kapcsolatunk valakivel, annál kevésbé illik testhigiéniával és a korral kapcsolatos ajándékot adni. Például, egy kollégának dezodort vagy tisztálkodási szert ajándékozni sértő lehet, míg egy közeli barátnak ugyanaz tökéletes ajándék. Egy ránctalanító arcelixírt a főnökasszonynak adni kínos, míg a sógornődnek teljesen helyénvaló.

Amolyan ökölszabályként: távoli ismerősnek, rokonnak semmit, nagyon közelinek, szinte bármilyen kozmetikumot ajándékozhatunk - feltéve, ha tudjuk minek örülne. Egyedül az intim kozmetikum tabu! Olyasmit adni bárkinek illetlen és sértő – tanácsolja Varga-Darabos Andrea.

Kép: Pixabay

Jó lesz az neki!?

Csak úgy, találomra kozmetikumot ajándékba venni olyan, mint cipőt venni valakinek anélkül, hogy tudnánk, milyet hord és mekkorát. Valójában csak akkor érdemes valakinek kozmetikumot ajándékozni, ha ismerjük annyira, hogy tudjuk, minek örülne, hiszen erről szól a karácsony, nem igaz? Ellenkező esetben lutri, hogy betalál-e az ajándékunk, vagy sem. Csakhogy, a tapasztalat az, hogy általában inkább nem.

Öt rettenetesen félrement céges karácsonyi ötlet
Nem mindig, és nem midnenkinek sikerül igazán megragadnia az ünnep hangulatát - legalábbis ez derül ki a következő összeállításunkból, ahol öt rettenetesen félrement céges karácsonyi ötletet mutatunk be.
Varga-Darabos Andrea szerint, ezért aztán mindenki akkor jár a legjobban, ha nem vaktában ajándékozunk kozmetikumot. Akkor sem kell aggódni, ha nem ismerjük pontosan, az illető kozmetikumhasználati szokásait, mert könnyen ki lehet puhatolni. Elég vendégeskedés alkalmával egy pillantást vetni a piperepolcra, az mindent elárul. Vagy megkérdezhetjük a legközelebbi hozzátartozót, hogy megtudjuk, mit szeret és mit nem.

„Akitől mindig jó ajándékot kapunk, azt szeretjük”

Ajándékozzunk tudatosan kozmetikumot, mert azzal igazából örömöt szerezhetünk. Mindenki szereti, ha tényleg figyelnek és gondolnak rá és jó ajándékot kap. Ezért aztán aki mindig jó ajándékot ad, azt szeretik. És ha ez nem lenne elég, ha nem kerül a kukába a kozmetikum, nem terheljük a környezetünket sem felesleges hulladékkal.

Ha pedig ép bőrrel szeretnénk megúszni, legyünk tudatosan az ajándékba kapott kozmetikummal is, mielőtt használni kezdjük. Először is nézzük meg a lejáratát, mert azt szinte mindenki elmulasztja, pedig a lejárt kozmetikum komoly kellemetlenségeket is okozhat. Olvassuk el az összetevők listáját, különösen, ha érzékenyek vagyunk valamire. És mindig teszteljük egy kis bőrfelületen az új kozmetikumot, mielőtt használni kezdjük. Végül, ha nem válik be, nyugodtan ajándékozzuk tovább, de tudatosan – vélekedik a szakember.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo