Tennénk mi félre, ha lenne miből

A megkérdezettek négyötöde szerint a váratlan helyzetek miatt mindenképpen szükség van néhány hónapnyi tartalékra, de csak valamivel több mint egyharmaduk gondolja úgy, hogy rendelkezik is ehhez szükséges megtakarítással – derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító legfrissebb felméréséből. A túlnyomó többség legfeljebb fél évig lenne képes fedezni a megélhetési költségeit hitel felvétele nélkül, és baj esetén leginkább a szórakozáson és a ruházkodási cikkeken spórolna.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Visionary7

A BNP Paribas Cardif legfrissebb kutatása szerint a megkérdezettek több mint egyharmada (36%) volt már legalább egyszer munkanélküli az élete során. Bár többségüknél (57%) ez csak egyszer fordult elő, 16 százalékuk három vagy több alkalommal is volt már munkanélküli. Az álláskeresés átlagos időtartama legtöbbször meghaladta a két hónapot: 51 százalékuk több mint 60 napig volt állástalan, mindössze egynegyedük (24%) talált új munkát két hónapon belül.

Az aktív munkavállalók csaknem négyötöde (78%) nagyon fontosnak tartja, hogy munkanélküliség esetén rendelkezzen néhány hónapnyi tartalékkal, de jelenleg csak valamivel több mint egyharmaduk (39%) tudja előteremteni ennek feltételeit, 38 százalékuk azonban  inkább nem, illetve egyáltalán nem tud mihez nyúlni baj esetén – derül ki a BNP Paribas Cardif felméréséből.

Nem fogunk megélni a nyugdíjunkból
A lakosság 64 százaléka szerint nyugdíjas korában is dolgozni kényszerül majd, mindössze három százalékuk véli úgy, hogy biztosan meg fog tudni élni nyugdíjából.
„A kutatás eredménye egyértelműen azt jelzi számunkra, hogy a munkavállalók többsége rendkívül nyitottan áll az öngondoskodás különböző koncepcióihoz, ugyanakkor az érintettek számára ez komoly kihívást jelent a gyakorlatban. Bár a felnőtt lakosság aktív része jövedelmi helyzetétől függően eltérő igényekkel rendelkezik, szerencsére a piacon már számos öngondoskodási konstrukció közül válogathatnak” – mondta el Bernáth Tamás, a BNP Paribas Cardif biztosító vezérigazgatója.

A felmérésből az is kiderül, hogy a munkahely elvesztése esetén a háztartások 61 százaléka legfeljebb fél évig lenne képes fedezni az érintettek megélhetési költségeit hitel felvétele nélkül, és mindössze 16 százalékuk rendelkezik több mint 9 hónapnyi pénzügyi tartalékkal. Ugyanez az arány táppénz esetén már 51, illetve 25 százalékra módosul a válaszadók körében.

A kutatás szerint a munkavállalók munkanélküliség esetén leginkább a szórakozáson, a ruházkodáson, a személyi kiadásokon és luxuscikkeken spórolnának. A munkanélküliséget már megtapasztalt válaszadók 53 százaléka a szórakozáson, 51 százaléka a ruházkodáson, 34 százaléka a különböző élvezeti, 47 százalékuk a kozmetikai cikkeken, 32 százalékuk pedig tankolási, illetve tömegközlekedési tételeken spórolt. Ami a háztartások fogyasztásának szerkezetét illeti, kiderült, hogy általában a rezsi 23 százalékot tesz ki, és amennyiben táppénz vagy munkanélküliség esetén takarékoskodni kell, a megkérdezettek 13 százaléka csökkenti rezsiköltségeit, illetve szünetelteti azok befizetését.

Akár fizetünk is a nagyobb kamatért?
Az alacsony kamatkörnyezetre a lakossági megtakarítók is reagáltak. A nagyobb kockázatú befektetéseknél már nem várnak két számjegyű teljesítménynövekedést, a magasabb hozam elérése érdekében pedig rövid távon akár pár százalékos veszteséget is hajlandóak bevállalni.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo