Szívesebben utazunk egy idegennel, mint ápolatlan baráttal

A rutinosabbak inkább utaznak együtt egy teljesen idegennel, mint egy ápolatlan, akár ismerős útitárssal vagy házi kedvenccel – derült ki az Oszkar.com Telekocsi felméréséből. A közösségi autózók negyede kötött már az utazáson túlmutató ismeretséget.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Leginkább a hangosan telefonáló és túl sokat fecsegő vagy ápolatlan útitársakat kerüljük, de a házi kedvencek, sőt a hírességek is feszélyezik a hosszabb útra indulókat – derült ki az Oszkar.com Telekocsi felméréséből. „A telekocsizást még nem próbálók ötöde tart az ismeretlen, idegen helyzetektől, ez a félelem azonban a legtöbb esetben alaptalan. A közösségi autózásra voksolók negyede már kötött barátságot útitársával, de több szerelem is szövődött a telekocsikban, és volt olyan utas is, akiben egy papagájjal való közös út hagyott kellemes emlékeket” – fejtette ki Gyürüs Máté, a 10. születésnapját ünneplő Oszkar.com Telekocsi alapítója.

Ingázni stresszesebb, mint dolgozni?
Egy felmérés szerint az emberek számára több stresszt okoz a munkába járás, mint a munkájuk: a közvélemény-kutatás során hat nagyváros 5500 ingázóját szólították meg: egyharmaduk szerint a munkába járás egyre stresszesebb, egynegyedük pedig arra panaszkodott, hogy a közlekedés egyre kiszámíthatatlanabb.
Bár az útitársak személye kétségkívül fontos, a felmérés szerint egyértelműen a megbízható sofőr és a biztonságos célba érés a két döntő szempont a járműválasztáskor.

Milliárdokat spóroltunk telekocsizással

Hosszabb útra leginkább rokonlátogatás és kikapcsolódás céljából vállalkozunk, ám a felmérésben részt vevők ötöde a munkája miatt utazik ennyit. „Az ingázók akár napi szinten is hajlandóak megtenni több száz kilométert: közel kétharmaduk több mint 200 km-t utazik munkába járás vagy azzal kapcsolatos elintéznivalói miatt” – tette hozzá Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi másik alapítója.

A hosszú utakat a megkérdezettek negyede tömegközlekedéssel oldja meg. A kedvezményes jegyár különösen vonzó a fiatalok számára, akik többek között az egyetem és szülővárosuk között ingáznak. „Ötből ketten viszont már a telekocsi szolgáltatás mellett teszik le a voksukat, hiszen kényelmes és olcsó alternatívát nyújt a hosszú utazásokra: becsléseink szerint az Oszkár 10 éve alatt eddig több mint 10 milliárdot spórolhattak utasaink a költségek megosztásával” – egészítette ki Prácser Attila.

A jövő közlekedése: se dugó, se parkolási mizéria, se légszennyezés
Egyedülálló kutatásra hívta fel a nyolcadik Fenntarthatósági Csúcs résztvevőinek figyelmét Ürge-Vorsatz Diána, a CEU klímakutatója. Már most körvonalazódik ugyanis olyan megoldás, amivel elkerülhető lenne a parkolási káosz, megoldódna a nagyvárosok légszennyezési problémája, és ingyenessé, mindenki számára elérhetővé válna a háztól házig közlekedés.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo