Szervét Tibor új szerepben

Olyan arcát mutatja meg Szervét Tibor a Piac & Profit hasábjain, amelyiket eddig nem ismerhettünk. Az interjú még a színházak lezárása, illetve az Illatszertár bemutatója előtt készült.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szervét Tibor (Fotó Bodnár Zsófi)

Szervét Tibor egy ideje igyekszik a mellékneveket elhagyni. Vagyis nem minősíteni. Még az automatikus plusz vagy mínusz előjelet se adni eseményeknek, élményeknek, embereknek, történéseknek. Persze a minősítés zsigeri, mindnyájan reflexszerűen tesszük. Pedig annyiféle nézőpont létezik.

– Van az a szép történet, hogy a paraszt talál egy lovat. Összefut a falu, hogy milyen szép ló, milyen szerencsés, hogy találta, mire a paraszt azt mondja: majd meglátjuk. Másnap a fia próbálja megülni, a ló ledobja, összetöri mindenét. Jönnek a szomszédok, hogy mekkora nagy bajt okozott a ló, mire az ember megint csak azt válaszolja: majd meglátjuk. Harmadnap megjelennek a faluban a toborzók, és csak a paraszt fiát nem sorozzák be, mert annak törött mindene... Tehát ilyen bonyolult a világ, és ezt így hatvanegynéhány évesen már tök jó látni. Szóval megpróbálom nem nagyon a befolyásom alá vonni az eseményeket – mondja Szervét Tibor.

Szerinte az élethez való viszonyt viszont kicsit barátságosabbá teszi, ha nem minősítünk. Főleg azért, mert inkább a negatív mellékneveket szeretjük használni, ugyanis az egyfajta uralom érzetét kelti bennünk. – Hiszen, ha én megmondom, hogy a másik hülye, azáltal fölé is rendeltem magam. Ha azt mondom, ő szar, én jó vagyok. Ha azt mondom, ő erkölcstelen, korrupt, akkor én – kicsit vagy nagyon – mentális győzelmet tudok elkönyvelni. Csakhogy az a tapasztalatom, ez a legtöbbször tévedés, igazságtalan, és elég nyomasztóvá teheti a világot. Tehát azt a feltevést, hogy vagyok én, aki jó vagyok, a saját kis eszmerendszeremmel és tulajdonságcsomagommal, meg van a világ, ami általában buta, gonosz, kellemetlen, legyőzendő, és mindenképpen igazgatni való, ezt a szemléletet próbálom elhagyni.

A Piac & Profit magazin novemberi számában Szervét Tibor mesél arról is, miért végzett el egy coach- és egy meseterapeuta-képzést, és hogyan kamatoztatja a mindennapjaiban az új tudást, amellyel másoknak is segít. A rendhagyó interjúban Szervét beavatja az olvasókat az Illatszertár kulisszatitkaiba is, mesél arról, hogy befolyásol-e bármit, ha a színész találkozik a darab vagy a szerep egy másik megközelítésével.

A teljes interjút olvassa el a Piac & Profit magazinban vagy a digitális kiadványban, amelyet kényelmesen a karosszékben ülve is levehet a polcról ide kattintva.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo