Segítség egy jó projekthez – 10 szervezetet támogatott az Erste SEEDS2 programja

Tíz társadalmilag hasznos szervezet kapott testreszabott tanácsadást működési modelljének továbbfejlesztéséhez vagy egy konkrét projekt megvalósításához a nemrég zárult SEEDS2 programban. Az Erste Bank jövőre elindítja a SEEDS3-at.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sikerrel zárult az Erste Bank SEEDS2 (Social Enterprise Establishment and Development Support) programja. A kilenc hónapos, intenzív tanácsadási folyamatban tíz társadalmilag hasznos vállalkozás vett részt. A szervezetekből kilenc már a SEEDS1-ben is széles körű – az üzleti tervezési és marketing ismeretektől a vezetői képességekig terjedő – képzésben és mentori támogatásban részesült, míg a tizedikként csatlakozó Habitat for Humanity most először vett részt a programban.

Kép:Wikipedia

Míg a SEEDS1 célja az volt, hogy az alapítványok, társadalmi szervezetek befektetés-éretté, üzletileg is életképessé váljanak, a SEEDS2 programban konkrét projektek megvalósításához vagy a működési modellek továbbfejlesztéséhez kaptak segítséget. A program során az érintett szervezetek fejenként 10-10, tehát összesen 100 napnyi tanácsadói, szakértői támogatáshoz jutottak. Ennek költségét 91 százalékban az Erste Stiftung (Erste Alapítvány) finanszírozta, a vállalkozásoknak csupán a fennmaradó 9 százalékot kellett állniuk. Emellett a bécsi Erste Alapítvány összesen több mint 30 millió forint vissza nem térítendő támogatást osztott szét a résztvevők között.

A SEEDS2-ben a társadalmi szervezetek határozták meg, hogy milyen projekt megvalósításához kérnek segítséget, a tanácsadók pedig azt mutatták meg, hogyan érhetik el céljaikat. A vállalkozások végig aktív résztvevői voltak a programnak: a tanácsadók nem csak terveket és ajánlásokat készítettek, hanem a vállalkozások bevonása és a nekik adott visszajelzések által átadták a tudást is, ami ahhoz szükséges, hogy a társadalmilag hasznos szervezetek a jövőben önállóan is képesek legyenek kidolgozni például egy működőképes üzleti modellt, versenytárs-elemzést, forrásszerzési anyagot vagy fejlesztési tervet.

A SEEDS2 programban részt vevő szervezetek és projektjeik:

  • Autistic Art
    • Cél: az Autistic Art stratégiájának kialakítása, kiemelt termékfejlesztési és értékesítési fókusszal.
    • Eredmény: egyértelmű küldetés és jövőkép, folyamatban az üzleti modell kiterjesztése, hatásmérési pontokkal.
  • BAGázs
    • Cél: a Bagázs Bazár adománybolt és közösségi tér értékesítési modelljének felülvizsgálata (árazási és értékesítési csatornák). Ennek eredményeként a bevétel növelése lehetővé teszi források teremtését a bagi és dányi roma telepeken folyó munka anyagi támogatását, valamint a boltban a telepiek számára biztosítanak munkalehetőséget is.
    • Eredmény: közös workshopok után testreszabott árazási kézikönyv készül a Bagázs munkatársai számára, összeállt az online értékesítési modell.
  • Fébé Evangélikus Szeretetszolgálat
    • Cél: üzleti tervezési támogatás nyújtása a Fébé által üzemeltetett piliscsabai uszoda továbbfejlesztésének érdekében, ami további lehetőségeket teremt megváltozott munkaképességű emberek rehabilitálására és foglalkoztatására.
    • Eredmény: az uszoda továbbfejlesztését leíró üzleti terv elkészítése. A fejlesztendő szolgáltatások kiválasztását és árazását támogató kérdőíves piackutatás alapelveinek kidolgozása.
  • Habitat for Humanity:
    • Cél: a ReStore társadalmi vállalkozás (használt adománybútor- és építőanyag-raktár – a modell Írországban és az Egyesült Államokban sikerrel működik) üzleti tervének véleményezése és továbbfejlesztése.
    • Eredmény: döntéshozatal előkészítése, szabályozott feladat- és hatáskörök felállítása.
  • MAACRAFT
    • Cél: a MAACRAFT társadalmi vállalkozás működésének fejlesztése.
    • Eredmény: a MAACRAFT üzleti-, pénzügyi- és marketing tervének alapos átgondolása, továbbfejlesztése és dokumentálása. Megkezdődött a Miskolci Autista Alapítvány (MAA) társadalmi vállalkozásaira vonatkozó átfogó stratégia továbbfejlesztése annak érdekében, hogy a vállalkozási tevékenység összességében minél jobban szolgálja az Alapítvány társadalmi céljait.
  • Nagy Lépés:
    • Cél: az autista és aspergeres futárokat alkalmazó szervezet integrálása a Nem Adom Fel Alapítvány alá.
    • Eredmény: dedikált projektmenedzserrel és három alkalmazottal felállt az új szervezet, megújult az üzleti modell, elkészültek a formaruhák, elindult az új ügyfelek felkutatása.
  • Nem Adom Fel:
    • Cél: az alapítvány budapesti, Molnár utcai új kávézója nyitásának megtervezése üzleti szempontból, valamint egy utcára nyíló és egy iskolai büfé kialakítása.
    • Eredmény: az új kávézó nyitásának pénzügyi- és ütemterve elkészült.
  • Salva Vita:
    • Cél: a Segítő Vásárlás üzleti modelljének helyzetelemzése és továbbfejlesztési irányok kijelölése, valamint a Segítő Vásárlás brand erősítése, továbbá a hazai és nemzetközi piaci lehetőségek feltérképezése.
    • Eredmény: elkészült a beszállító védett műhelyek elemzése, pénzügyi terv és javaslatok a továbbfejlesztésre, Segítő Vásárlás webshop dashboard, védjegyhasználat benchmarkelemzés.
  • Speckó:
    • Cél: közösségi finanszírozási kampány előkészítése a második szabadulószoba kialakításához, üzleti terv készítése az outdoor játékokhoz, a Speckó terjeszkedési lehetőségeinek feltérképezése.
    • Eredmény: a Speckó tevékenysége földrajzi és tartalmi diverzifikációjának előkészítése, közösségi adománygyűjtési kampány felépítése, új helyszínek feltérképezése, együttműködés egyetemekkel, fesztivállehetőségek felkutatása.
  • Strázsa Tanya:
    • Cél: új, megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató társadalmi vállalkozás üzleti tervének kidolgozása ötlet-fázisból.
    • Eredmény: elkészült az üzleti- és pénzügyi terv, a megvalósításhoz szükséges finanszírozás biztosítása pedig már folyamatban van. Több kommunikációs workshop után elkészült a Strázsa részletes marketing, közösségi média és kommunikációs terve is.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo