Rosszabbnak látjuk a pénzügyi helyzetünket, mint egy hónappal ezelőtt

Októberben gyorsulva csökkent a GKI fogyasztói bizalmi indexe.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi hatalmas, csaknem 38 pontos zuhanást követően három hónapig lassuló ütemben, de összesen közel 23 ponttal emelkedett. Ezt három hónapos összesen több mint 7 pontos csökkenés követte. Augusztusban 2,7, szeptemberben 1,5, októberben további 3,1 pontos mérséklődés következett be. Az index októberben a szeptemberi -31,1 pont után -34,2 pont lett, s ezzel az áprilisi visszaesésnek októberre csak mintegy 40 százalékát sikerült ledolgozni. Ráadásul a tendencia romló.

A lakosság októberben saját pénzügyi helyzetének alakulását szeptemberhez képest rosszabbnak érzékelte. A munkanélküliségtől való félelem áprilishoz képest augusztusra jelentősen csökkent, azóta azonban gyorsulva emelkedik. A lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességéről alkotott véleménye októberben enyhén javult.

A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése augusztusig áprilisi esésének közel háromnegyedét dolgozta le, azonban ez az arány októberre 50 százalékra csökkent. Októberben erősödött a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét javulónak érezték az emberek.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo