Tavaly szeptemberben indult útjára a teljes mértékben online intézhető személyi kölcsön. Jelenleg a teljes folyósítás több mint 5 százalékát teszi ki az online szerződött ügyfelek köre az OTP Banknál. A pénzintézet tapasztalatai szerint az online megoldás elterjedésével párhuzamosan változott az ügyfelek viselkedése is. „A korábbi években augusztus végén, tehát az iskolakezdés környékén volt kiugró a személyikölcsön-igénylések száma – nyilatkozott a tapasztalatokról dr. Rajmonné Veres Ibolya.
Az OTP Bank Fogyasztási Hitelek Főosztályának igazgatója hozzáfűzte: „Az iskolakezdés olyan esemény egy gyermeket nevelő család számára, ami jelentősen megterhelheti a költségvetésüket. Ekkor derül ki, milyen pluszkiadással jár a tanév indulása, milyen taneszközökre, számítógépre lesz szükség, ilyenkor szerzik be a családok az új íróasztalokat és egyéb bútorokat is. Mivel a személyi kölcsön szabadon felhasználható és könnyen elérhető termék, ezért jó megoldást jelenthet a családok számára.”
„Ebben az évben azt tapasztaltuk, hogy eltűnt az augusztust megelőző uborkaszezon, szinte egész nyáron kiegyenlített volt az érdeklődés a személyi kölcsön iránt. Biztos vagyok benne, hogy a kedvezően alakuló piaci kamatok mellett az online igénylés lehetősége is szerepet játszott ebben, hiszen az igényléshez szükséges adatok megadása után online történik a hitelbírálat és a szerződéskötés is” – mondta el dr. Rajmonné Veres Ibolya.