Nem semmi: 600 millióan költöznének el otthonról

A Gallup nemzetközi felmérése szerint a fiatal, egyedülálló, iskolázott és anyagilag jobb helyzetben álló személyek azok, akik nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy külföldre költözzenek. Magas az elvándorlási kedv az alulfoglalkoztatottak körében is.

2008 és 2010 között végezte az adatfelvételt a Gallup 146 országra kiterjedő nemzetközi felméréséhez, amelynek során több mint 400 ezer felnőttet kérdeztek meg elvándorlási hajlandóságukról. A vizsgálat szerint nemzetközi szinten jellemző, hogy azok mutatnak nagyobb migrációs késztetést, akik fiatalok, egyedülállóak, magasabban iskolázottak, anyagi helyzetűk kedvezőbb, továbbá a helyi munkaerő-piacon alulfoglalkoztatottak. A kutatócég szerint világszerte mintegy 630 millió fő költözne külföldre.

Az eredmények szerint a 15-24 éves korcsoport tagjai közül 23 százalék, a 25-44 évesek körében már csak 15 százalék települne külföldre, a legidősebb korcsoportban ez az érték 10 százalék alatti. A közép- és felsőfokú végzettségűek esetében tízből kettő, az alapfokú vagy ennél alacsonyabb iskolai végezettséggel rendelkezők esetében tízből egy fő mutat migrációs hajlandóságot. A családi állapotot tekintve a házasok, elváltak, különélők mintegy 10 százaléka költözne, az egyedülállók viszont 25 százalékos arányban tennék ugyanezt. Anyagi helyzet tekintetében a jövedelemmel arányosan csökken a migrációs hajlandóság. Az alkalmazásban állók 13, az alulfoglalkoztatottak 20 százaléka gondol a kitelepülésre.

A fenti minta két kategóriát és egy országot kivéve minden régióban kimutatható. Észak-Amerika az egyetlen olyan földrajzi terület, ahol a Föld más régióival ellentétben az alacsonyabb iskolai végzettségűek, illetve a rosszabb anyagi helyzetűek mutatnak nagyobb költözési hajlandóságot az iskolázottabbakkal és tehetősebbekkel szemben.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo