Nagyot javult a közbiztonság Európában

A közhiedelemmel ellentétben kevesebb az erőszakos bűncselekmény Európában, mint 25 éve. A negatív közérzet valószínűleg a tömegmédia hatása. Ha ma megnéz valaki egy kereskedelmi televízió híradóját, akkor az leginkább az egykori Kékfényre hasonlít.

A kereskedelmi televíziók a koncessziók elnyerésekor közszolgálatot vállaltak a híradók sugárzásával. Ki emlékszik azonban erre? Mára a kereskedelmi televíziók híradói is a nézettség növelését szolgáló szenzációhajhász adások lettek. Ennek eredményeképpen nem az anyagok klasszikus hírértéke számít, hanem az, hogy mekkora érdeklődést képesek kiváltani. Ebből következően leginkább egy bűnügyi híradóhoz hasonlítanak, és nem a kor legfontosabb eseményeit rögzítő műsorra. A valóságot ez a gyakorlat rendkívüli módon torzítja.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo