Nagy utat tettünk meg a Trabanttól a Suzukiig

Míg a többség Suzukival, Opellel vagy Volkswagennel jár a „valós életben”, addig álmainkban BMW-vel, Merceddessel vagy Audival száguldozunk. De a vásárlásnál nem az álmaink hajtanak minket: a megbízhatósága alapján döntünk egy autó mellett.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Nem meglepően, életünk első gépjárművei nem luxus-vagy sportautók voltak, hanem bizony olyan autók, amelyeket ma már szinte egyáltalán nem láthatunk az utakon. A Genertel felmérésben a három legtöbbet említett gépjárműmárka a Trabant, a Lada és a Fiat volt.  Mára azonban „meguntuk” őket és lecseréltük a kocsikat más típusura. A megkérdezettek 11 százaléka Opelt, 10 százaléka Suzukit és 7 százaléka pedig Volkswagent vezet napjainkban. Ez a 3 márka hangzott el a legtöbbször, amikor a jelenlegi gépjármű után érdeklődtünk.

Az autóval rendelkezők 35 százaléka 7-10 év közötti autóval közlekedik,31 százalék 11-16 év közöttivel, míg 19 százalék kénytelen 17-27 éves kocsival közlekedni. Csupán 4 százaléknak van 2016-as, 3 %-nak pedig 2015-ös évjáratú kocsija, a fennmaradó 8 százalék 2010-2014 közötti gyártású gépjárművet.

Fő a biztonság, de vajon tudjuk, ez mibe kerül?

Amikor autót veszünk, elég reálisan mérlegeljük az összes szempontot, legalább is ez derül ki a felmérésből. Nem a kinézet vagy erős motor alapján döntünk egyik vagy másik márka mellett, hanem a megbízhatóság, biztonság miatt (a megkérdezettek 49,5 százaléka), 20 százalék pedig attól teszi függővé, a vételt, hogy belefér-e a család a kocsiba. Alig 8 százalékunknál szempont a alacsony benzinfogyasztás és nem számottevő azok aránya, akik az autó kinézete, erős motorja, olcsósága vagy éppen a könnyű parkolhatósága miatt döntenek.

Egy biztonságos és megbízható autó pénzbe kerül, és úgy tűnik, ezzel tisztában is vagyunk.  26 százalék 2-3 millió, 22 százalék pedig 3-5 millió közötti összeget tart érdemesnek autó vásárláskor elkölteni, azaz a megkérdezettek 48 százaléka középkategóriás, megbízható gépjárműben gondolkodik.  25 százalék 1-2 millió között, 12 százalék pedig 1 millió alatti összeget tart reálisnak autóra szánni. A másik véglet az a 12 százalék, aki 5-10 milliós összegben gondolkodik, 3 százalék pedig akár 10 milliónál többet is szánna kocsira.

Kabrióra kap a magyar
Az egyik legjellemzőbb trend idén a használtautó-piacon a nyitott tetős autók iránti folyamatosan növekvő kereslet. Már az utóbbi években is egyre több vásárló választotta ezeket a nem mindennapi modelleket a praktikusabb, hétköznapi járművek helyett, ugyanakkor az idei első félévben robbanásszerű növekedés mutatkozott a kabriók piacán. Az AAA AUTO csoportszinten háromszor annyi kabriót értékesített az idei év eddigi részében, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Félünk a töréstől

A „Top 3 legnagyobb félelmünk” a következő; félünk attól, hogy összetörik a kocsinkat az utakon, attól, hogy ellopják, illetve attól, hogy váratlanul meghibásodik a gépjármű. A dobogóról alig valamivel csúszott le a jégeső, vihar okozta kártól való rettegés és csupán a képzeletbeli 5. hely jutott a parkolásos koccanásnak.

Az autólopástól való félelmünk valószínűleg onnan is eredhet, hogy a megkérdezettek 31 százaléka legtöbbször utcán parkol. Igaz, 53 százalék viszont azt válaszolta, hogy zárt garázsban vagy a saját udvarában.

„ Ha én egyszer gazdag lennék”

Milyen kocsiról álmodozunk, fantáziálunk? Nem meglepően, nem arról, amilyet éppen vezetünk, sokkal inkább luxusautókról. A Top 3 leginkább vágyott gépjármű márka a BMW, a Mercedes és az Audi.  Az sem ért senkit meglepetésként, hogy idei vagy tavalyi évjáratú kocsikra vágyunk. Színvilágban pedig a három nagy kedvencünk az előkelő fekete, ezüst vagy kék kocsi.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo