E-fizetés digitális pénztárcában
Az elektronikus pénztárcák által kínált szolgáltatások követik az igényeket és egyre kevésbé korlátozódnak online használatra. Egy a világ 9 meghatározó piacán<4> készült kutatás szerint 10-ből már 4 tranzakció történik digitális tárca használatával az e-kereskedelemben, ezért az elektronikus fizetések digitális tárca formájában történő integrálása az Európai Bizottság által javasolt keretrendszerben az online és offline vásárlásra is megoldást kínál.Az e-tárca előnyeit a magyar fogyasztók is kezdik megtapasztalni, jelenleg az e-kereskedelemben vásárló honfitársaink mintegy 5 százaléka használja online fizetés során, és a megoldás népszerűsége várhatóan gyorsan fog nőni a következő években: a Mastercard adatai alapján 2020-ban a pénztárcák részesedése az érintés nélküli tranzakciókban már 8 százalék volt.
Az iparág az elektronikus pénztárcák gyors terjedésével számol, mivel a fogyasztók számára az offline és az online világ egyre kevésbé válik szét, és ha fizethetnek elektronikusan online üzletekben, akkor szívesen választják ugyan ezt a megoldást a közeli élelmiszerboltban is. Ez különösen a fiatalabb generációk körében tapasztalható – tette hozzá Dawid Rożek.
A EU tervezet értelmében a tagállamok olyan digitális tárcát kínálnak majd a polgároknak és a vállalkozásoknak, amelyek segítségével a személyazonosságot és számos más hivatalos dokumentumot igazolhatnak. A jogalkotási folyamattal párhuzamosan az EU együttműködik a tagállamokkal és a magánszektorral az európai digitális identitás technikai vonatkozásainak kialakításán. Hogy a kezdeményezés mennyire lesz sikeres az idő fogja eldönteni, de az elektronikus pénztárcák piaci térnyerése elkerülhetetlennek látszik.