Még alszunk párat az egységes jogsira

Az Európai Parlament második olvasatban is elfogadta azt a javaslatot, amely 2013-tól egységes, kártyaformátumú uniós jogosítványt vezet be. Az EU-ban forgalomban lévő 110 féle jogosítvány cseréje 26 év alatt valósul meg.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új, hitelkártya-formátumú, mikrocsip adattárolóval ellátott jogosítványokat 2013-tól kezdve adják majd ki a tagállamok. Az új jogosítvány, amelynek bevezetése több mint 200 millió embert érint az EU-ban, hitelkártya formátumú, műanyag lapocska lesz, amely a hamisítások ellen is számos elemet tartalmaz majd.

A tagállamok ettől az időponttól kezdve nem adhatnak ki egész életre szóló jogosítványokat - ez a jelenlegi német, osztrák, francia és belga gyakorlat. A vezetői engedélyt 10 évre lehet majd kiállítani, s a tagállamok ezt maximum 15 évre emelhetik meg, míg a teherautókra és buszokra érvényes jogosítványokat ötévente kell majd megújítani.

Az új szabályok szerint az egy tagállamban betiltott jogosítvány, a többi EU tagállamban sem használható majd. Bár a Bizottság szerette volna elérni, hogy a 65 éven felülieknek kötelező legyen a rendszeres orvosi vizsgálat, éles vita után a képviselők támogatták, hogy ebben a kérdésben a tagállamok dönthessenek.

Az új vezetői engedély előírja a robogókra érvényes vezetői engedély bevezetését, és felállítja a nagyobb és erősebb motorkerékpárok használatának fokozatossági elvét - utóbbi kategória használatára csak 24 éves kortól, elméleti és gyakorlati vizsga letételével nyílik lehetőség. A nagyobb teljesítményű motorkerékpárokat vezetni kívánó személyeknek két év tapasztalattal kell rendelkezniük a könnyebb típusúakon. Az új szabályok a vizsgáztatók minimumkövetelményeit is meghatározzák.

A Parlament kérésére a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők is vontathatnak majd 750 kg-os megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó pótkocsit, amennyiben a jármű megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a 4250 kg-ot. Amennyiben a gépjármű-együttes megengedett legnagyobb össztömege meghaladja a 3500 kg-ot, a tagállami rendelkezések szerint kötelező a képzés illetve a vizsga. A lakóautóknál a B kategória súlyhatára továbbra is 3500kg marad. forrás: EUvonal.hu

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo