Már érződik az energiaárak miatti kormányzati segítség a németek hangulatán

Javult a januárra vonatkozó fogyasztói hangulat Németországban a nürnbergi GfK piackutató intézet szerdán ismertetett felmérése szerint.

A GfK fogyasztói hangulatindexe mínusz 37,8 pontra javult a decemberi mínusz 40,1 pontról, ami azt jelenti, hogy már a harmadik egymást követő hónapban egyhűlt a fogyasztók borúlátása. Elemzők kevésbé javuló adatra, mínusz 38 pontra számítottak.

Az almutatók közül a jövedelmi várakozások indexe mínusz 54,3 pontról mínusz 43,4 pontra erősödött, a gazdasági feltételeké mínusz 17,9 pontról mínusz 10,3 pontra emelkedett, miközben a vásárlási hajlandóságot jelző mutató is nőtt, bár csak szerényen, mínusz 18,6 pontról mínusz 16,3 pontra, mivel a fogyasztók továbbra is félretesznek pénzt, a jövő tavaszi magasabb fűtési számlákra számítva.

Az átfogó index októberben rekordmélyen, mínusz 42,8 ponton állt.

"Az egekbe szökő energiaköltségek mérséklésére hozott kormányzati intézkedéseknek láthatóan megvannak a hatásai” – mondta Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője.

Szerinte azonban a hangulat javulása még mindig ingatag talajon áll és ismét romolhat, ha például jelentősen megugranának az energiaárak a geopolitikai helyzet romlása esetén.

A GfK havi rendszerességgel állítja össze a fogyasztói hangulatindexét Németországra vonatkozóan mintegy kétezer fogyasztó megkérdezésével.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo