Kudarc az iskolai „Puszi és Pá” parkolás

Egyre több iskola előtt létesítenek „Puszi és Pá” (Kiss & Ride, K+R) parkolóhelyeket az önkormányzatok azzal az indokkal, hogy így biztonságosabban szállhatnak ki a gyerekek az iskolánál. A Levegő Munkacsoport megnézte, mennyire jól működnek ezek a parkolók. Az eredmény lesújtó, de van megoldás.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az iskolák melletti K+R parkolóhelyeken csak annyi időre szabad megállni, ameddig a gyerek kiszáll az autóból. A Levegő Munkacsoport négy budapesti iskolánál vizsgálta meg a reggeli iskolakezdés időszakában, hogy összességében mennyire váltak be ezek a parkolók.

Az ötlet jó, de a magyar kivitelezés siralmas
Az ötlet jó, de a magyar kivitelezés siralmas
Fotó: kozlekedesbiztonsag.kti.hu
A II. kerületi Áldás utcai, valamint a XI. kerületi Ádám Jenő és Teleki Blanka általános iskola esetében nem volt elég K+R parkolóhely az érkező autók számára, így komoly torlódások alakultak ki, ami fokozott légszennyezéshez is vezetett. Bár a XIII. kerületi Hegedűs Géza általános iskola előtt elegendő K+R parkolóhely áll rendelkezésre, az egymás után megálló és újrainduló autók miatt itt is érezhetően megnőtt a levegő szennyezettsége. Tehát a K+R parkolókkal a legtöbb helyen nem sikerült megszüntetni az iskoláknál reggelente kialakuló dugókat, a légszennyezés pedig mindenütt megmaradt. Amint pedig egyéb felmérésekből ismert, ez a szennyezés a tantermekbe is bejut és onnan csak lassan távozik.

Szegő Judit, a civil szervezet projektvezetője elmondta: „Az iskoláknál kialakított K+R legkárosabb hatása az, hogy megerősíti a tévhitet, amely szerint az autóval közlekedést természetesnek kell venni. Azt a tévhitet is erősíti, hogy a szülő jót tesz a gyerekével, ha autóval viszi az iskolába. Pedig épp az ellenkezője igaz: a gyermekek fejlődését, szocializációját hátráltatja, ha autóval mennek iskolába.”

Tóth Csaba, a Levegő Munkacsoport szakpolitikai munkatársa hozzátette: „A legjobb megoldás az, ha nem autóval viszik a gyerekeket az iskolába, az iskola előtti utcaszakaszokat pedig gépjárműforgalomtól mentessé alakítják, hogy a gyerekek biztonságosan besétálhassanak az iskolába, és kevesebb légszennyezés érje őket az utcán és a tanítás alatt. Mindenekelőtt tájékoztatni kell a szülőket arról, hogy a gyermekük és társadalom is jobban jár, ha gyalog, kerékpárral, esetleg tömegközlekedéssel közelítik meg az iskolát.”

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo