Kicsi, kényelmetlen - és még csak nem is a mienk...

Távol-keleti kerékpárkölcsönző cégek torlaszolják el német nagyvárosok utcáit. A hatóságok tehetetlenek, a polgárok pedig ráülnek az olcsón kínált bringákra – pedig azok kicsik és kényelmetlenek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sajátos „forradalom” zajlik a kerékpár-kölcsönzésben német nagyvárosokban: ezrével teszik ki az utcákra kölcsön járműveiket távol-keleti vállalkozások, olyan mértékben, hogy már a forgalmat akadályozzák. Az ázsiai vállalkozók számára igencsak vonzó a német piac, hiszen mintegy 73 millió kerékpár van az országban, minden harmadik német azzal jár munkába, kirándulni vagy bevásárolni.

A kölcsön bingák piacán eddig két nagy cég osztozott: a vasút, a Deutsche Bahn szolgáltatása és a lipcsei Nextbike. Mindkettő (hasonlóan a budapesti rendszerhez) a belvárosokban elhelyezett állomásokon tartja gépeit.

Az új versenytársak nem bajlódtak ilyen állomások kiépítésével: kerékpárjaikat egyszerűen kirakják az utcákra, terekre. Elképesztő számban, Münchenben például egy szingapúri vállalkozás egyetlen éjszaka hétezer kerékpárt rakott ki... Mint kiderült, nincs jogszabály, amely tiltaná kerékpár elhelyezését közterületen – ilyen számokra persze senki nem gondolt.

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
A viszonylag olcsón bérelhető bicajokhoz könnyű hozzájutni. Letöltjük mobilunkra az alkalmazást, regisztrálunk, majd a GPS már mutatja, hol találunk legközelebb gépet. Annak lakatját a mobilon kapott vonalkóddal tudjuk megnyitni, és gurulhatunk, óránként 2 euróért.

Ami német viszonylatban olcsó, de sok öröm nincs benne. A tömör gumik miatt igencsak nehezek a járművek, ráadásul sebességváltó nincs rajtuk. Emellett kicsik is, nem átlagos német méretekre készültek, magasabb embereknek behajtott térddel kell pedálozniuk...

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo