Kicsi, kényelmetlen - és még csak nem is a mienk...

Távol-keleti kerékpárkölcsönző cégek torlaszolják el német nagyvárosok utcáit. A hatóságok tehetetlenek, a polgárok pedig ráülnek az olcsón kínált bringákra – pedig azok kicsik és kényelmetlenek.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Sajátos „forradalom” zajlik a kerékpár-kölcsönzésben német nagyvárosokban: ezrével teszik ki az utcákra kölcsön járműveiket távol-keleti vállalkozások, olyan mértékben, hogy már a forgalmat akadályozzák. Az ázsiai vállalkozók számára igencsak vonzó a német piac, hiszen mintegy 73 millió kerékpár van az országban, minden harmadik német azzal jár munkába, kirándulni vagy bevásárolni.

A kölcsön bingák piacán eddig két nagy cég osztozott: a vasút, a Deutsche Bahn szolgáltatása és a lipcsei Nextbike. Mindkettő (hasonlóan a budapesti rendszerhez) a belvárosokban elhelyezett állomásokon tartja gépeit.

Az új versenytársak nem bajlódtak ilyen állomások kiépítésével: kerékpárjaikat egyszerűen kirakják az utcákra, terekre. Elképesztő számban, Münchenben például egy szingapúri vállalkozás egyetlen éjszaka hétezer kerékpárt rakott ki... Mint kiderült, nincs jogszabály, amely tiltaná kerékpár elhelyezését közterületen – ilyen számokra persze senki nem gondolt.

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
A viszonylag olcsón bérelhető bicajokhoz könnyű hozzájutni. Letöltjük mobilunkra az alkalmazást, regisztrálunk, majd a GPS már mutatja, hol találunk legközelebb gépet. Annak lakatját a mobilon kapott vonalkóddal tudjuk megnyitni, és gurulhatunk, óránként 2 euróért.

Ami német viszonylatban olcsó, de sok öröm nincs benne. A tömör gumik miatt igencsak nehezek a járművek, ráadásul sebességváltó nincs rajtuk. Emellett kicsik is, nem átlagos német méretekre készültek, magasabb embereknek behajtott térddel kell pedálozniuk...

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo