Kicsi, kényelmetlen - és még csak nem is a mienk...

Távol-keleti kerékpárkölcsönző cégek torlaszolják el német nagyvárosok utcáit. A hatóságok tehetetlenek, a polgárok pedig ráülnek az olcsón kínált bringákra – pedig azok kicsik és kényelmetlenek.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sajátos „forradalom” zajlik a kerékpár-kölcsönzésben német nagyvárosokban: ezrével teszik ki az utcákra kölcsön járműveiket távol-keleti vállalkozások, olyan mértékben, hogy már a forgalmat akadályozzák. Az ázsiai vállalkozók számára igencsak vonzó a német piac, hiszen mintegy 73 millió kerékpár van az országban, minden harmadik német azzal jár munkába, kirándulni vagy bevásárolni.

A kölcsön bingák piacán eddig két nagy cég osztozott: a vasút, a Deutsche Bahn szolgáltatása és a lipcsei Nextbike. Mindkettő (hasonlóan a budapesti rendszerhez) a belvárosokban elhelyezett állomásokon tartja gépeit.

Az új versenytársak nem bajlódtak ilyen állomások kiépítésével: kerékpárjaikat egyszerűen kirakják az utcákra, terekre. Elképesztő számban, Münchenben például egy szingapúri vállalkozás egyetlen éjszaka hétezer kerékpárt rakott ki... Mint kiderült, nincs jogszabály, amely tiltaná kerékpár elhelyezését közterületen – ilyen számokra persze senki nem gondolt.

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
A viszonylag olcsón bérelhető bicajokhoz könnyű hozzájutni. Letöltjük mobilunkra az alkalmazást, regisztrálunk, majd a GPS már mutatja, hol találunk legközelebb gépet. Annak lakatját a mobilon kapott vonalkóddal tudjuk megnyitni, és gurulhatunk, óránként 2 euróért.

Ami német viszonylatban olcsó, de sok öröm nincs benne. A tömör gumik miatt igencsak nehezek a járművek, ráadásul sebességváltó nincs rajtuk. Emellett kicsik is, nem átlagos német méretekre készültek, magasabb embereknek behajtott térddel kell pedálozniuk...

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo