Jobban megfontolja, hova utazzon a magyar

Míg csaknem mindenki jajveszékelve válságot kiált, úgy tűnik, hogy ennek hatása az utazási portálokra korántsem egyértelműen negatív. Miközben a beérkező foglalások száma átlagosan 30%-kal visszaesett, a látogatottsági adatok viszont töretlenül növekszenek.

Bár köztudottan általános tendencia a weboldalak egyre növekvő látogatottsága és az internet szerepének erősödése, mégis elgondolkodtató, hogy a NagyUtazás.hu utazási portál számos partner oldal adatait is elemezve a korábbi évekhez képest mintegy 15%-kal erőteljesebb mértékben növekvő látogatottságról számol be az elmúlt néhány hónapban.  

A foglalási és értékesítési adatok alapján úgy tűnik abban rejlik a válasz, hogy a válság keltette pánik hangulatban tudatosabb vásárlók lettünk, így sokkal alaposabban meggondoljuk, hogy mire és mennyit költünk - az utazási portálok pedig ragyogó lehetőséget kínálnak arra, hogy könnyen és gyorsan sok információhoz jussunk az utazási lehetőségekről és árakról mielőtt felkerekedünk arra a bizonyos nagy utazásra. 

Többféleképpen kereshetünk 

A portálok egy része az egyszerű, átlátható szerkezetre összpontosít, és igyekszik minél tömörebben minél bővebb információt adni. Jó példája ennek az UtazásiIroda.hu, ami "dobozos" szerkezetével tűnik ki és az utakat szervező irodák nevét is feltünteti az ajánlatok mellett. A másik véglet az összetettebb keresgélés híveit célozza meg - ilyen a NagyUtazás.hu a maga információ tengerével, az uticélokról szóló fényképes beszámolóktól az különböző összetett szűrési és keresési lehetőségekig. 

További optimizmusra adhat okot a portál üzemeltetőknek, hogy - ahogy korábban szeptember 11. árnyékával - talán a válsággal is megtanulunk együtt élni, s a mostani lázas tájékozódást és keresgélést követően a weboldal látogatók ismét a korábbiakhoz hasonló mértékben szánják rá magunkat az utazásra.  

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo