Felnyitották a magyarok szemét az elmúlt évek történései

Változóban van a magyarok megtakarításhoz való viszonya egy friss felmérés szerint. Ez alapján majdnem kétharmaduk szerint a nehéz gazdasági helyzetben is lényeges, hogy megtakarítsanak. Emellett tavalyhoz képest nőtt az előre tervezők aránya és megtakarítással is egyre többen rendelkeznek. 

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az OTP Öngondoskodási Index kutatás legfrissebb eredményei azt mutatják, a bankszámlával rendelkező lakosság egyre tudatosabb pénzügyeit és megtakarításait illetően. 

A megkérdezettek 63 százaléka szerint fontos megtakarítást képezni, és jellemzően a nehéz gazdasági helyzet sem tántorította el a megkérdezetteket attól, hogy a tettek mezejére lépjenek. A felmérés eredményei alapján az látszik, a megtakarítással rendelkezők aránya jelentősen, 40-ről 48 százalékra nőtt az előző évhez képest.

Emellett jelentősen nőtt azok aránya, akik váratlan helyzetekre terveznek tartalékot képezni (36 százalék) és a gyermekek jövője érdekében szeretnének félretenni (31 százalék). Ezzel párhuzamosan visszaszorult az autóvásárlás, a nyaralás és a nyugdíj is, mint megtakarítási cél. Ebből az látszik, hogy az emberek a jelenre és a közeljövőre koncentrálnak inkább, a halasztható, nem létszükségletű célok megvalósítását pedig elnapolják.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo