Felnyitották a magyarok szemét az elmúlt évek történései

Változóban van a magyarok megtakarításhoz való viszonya egy friss felmérés szerint. Ez alapján majdnem kétharmaduk szerint a nehéz gazdasági helyzetben is lényeges, hogy megtakarítsanak. Emellett tavalyhoz képest nőtt az előre tervezők aránya és megtakarítással is egyre többen rendelkeznek. 

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az OTP Öngondoskodási Index kutatás legfrissebb eredményei azt mutatják, a bankszámlával rendelkező lakosság egyre tudatosabb pénzügyeit és megtakarításait illetően. 

A megkérdezettek 63 százaléka szerint fontos megtakarítást képezni, és jellemzően a nehéz gazdasági helyzet sem tántorította el a megkérdezetteket attól, hogy a tettek mezejére lépjenek. A felmérés eredményei alapján az látszik, a megtakarítással rendelkezők aránya jelentősen, 40-ről 48 százalékra nőtt az előző évhez képest.

Emellett jelentősen nőtt azok aránya, akik váratlan helyzetekre terveznek tartalékot képezni (36 százalék) és a gyermekek jövője érdekében szeretnének félretenni (31 százalék). Ezzel párhuzamosan visszaszorult az autóvásárlás, a nyaralás és a nyugdíj is, mint megtakarítási cél. Ebből az látszik, hogy az emberek a jelenre és a közeljövőre koncentrálnak inkább, a halasztható, nem létszükségletű célok megvalósítását pedig elnapolják.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo