Ez az, ami a világon mindenkit frusztrál

Az IKEA negyedik alkalommal készített el „Az Élet otthon” elnevezésű beszámolóját, amiből kiderül, mi okozza a legtöbb küzdelmet és frusztrációt szinte mindannyiunknak függetlenül attól, hogy a világ melyik pontján és milyen körülmények között élünk. Ez pedig a rendetlenség és a személyes tér hiánya.

A globális felmérésbe 22 országból 22 000 embert vont be a lakberendezési vállalat, így mind ez idáig a legnagyobb és legszélesebb körben végzett „Az Élet otthon” kutatási eredményekről számolhat be az IKEA. A felmérésből azokra a problémákra derül fény, amelyekkel szerte a világon küzdünk, miközben igyekszünk jobbá tenni az otthonunkat.

Kép:YouTube

A városokban költözésnek köszönhetően egyre kisebb terekbe kényszerülünk, otthonainkat gyakorta másokkal is megosztjuk. Berlintől Sanghajig a legnagyobb frusztrációt az jelenti, hogy bár szeretjük a tárgyainkat, de küzdünk a rendetlenséggel. Emellett szükségünk van a személyes térre, de nehezen tudjuk megteremteni azt otthonunkban.

Az eredmények alapjául a több területre kiterjedő otthonlátogatások, online közösségek, szakértői interjúk és egy 22 ország részvételével végzett felmérés szolgált. Napvilágra került néhány meghökkentő adat is:

  • Világszerte az embereknek csaknem a fele (46%) mondja azt, hogy a legtöbb vitájuk a nappaliban szokott kezdődni.
  • Ugyanennyien (49%) mondták, hogy a viták tárgya többnyire a „rendetlenség” mibenlétéből eredő nézetkülönbség.
  • A megkérdezettek nem kevesebb mint 44%-a vallja, hogy „rossz” érzése van, ha saját teret alakít ki magának, amikor valaki másnak az otthonába költözik be.
  • Az összes válaszadó 40%-a kérdezés nélkül dobott már ki olyasmit, ami annak a tulajdona volt, akivel él.
Az IKEA arra vállalkozott, hogy betekintsen otthonokba és még mélyebbre ásson a témában, hogy lássuk, mi az, ami nem működik elég jól. Az eredmények azt mutatják, hogy a lehetséges súrlódási pontokra kell összpontosítanunk, azok keletkezésére, és új módszereket kell kidolgoznunk a leküzdésükre” – mondja Lydia Choi-Johansson, az Inter IKEA Systems kutatási specialistája.
Fontos a kalóriatartalom, de nem tudjuk, mi az
Egy új, országos kutatás szerint a magyarok számára fontos az élelmiszerek összetétele, energiatartalma, azonban a vásárlási és fogyasztási döntéseket megalapozó, a tápanyag-bevitellel kapcsolatos tudás meglehetősen hiányos.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo