Ez az, ami a világon mindenkit frusztrál

Az IKEA negyedik alkalommal készített el „Az Élet otthon” elnevezésű beszámolóját, amiből kiderül, mi okozza a legtöbb küzdelmet és frusztrációt szinte mindannyiunknak függetlenül attól, hogy a világ melyik pontján és milyen körülmények között élünk. Ez pedig a rendetlenség és a személyes tér hiánya.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A globális felmérésbe 22 országból 22 000 embert vont be a lakberendezési vállalat, így mind ez idáig a legnagyobb és legszélesebb körben végzett „Az Élet otthon” kutatási eredményekről számolhat be az IKEA. A felmérésből azokra a problémákra derül fény, amelyekkel szerte a világon küzdünk, miközben igyekszünk jobbá tenni az otthonunkat.

Kép:YouTube

A városokban költözésnek köszönhetően egyre kisebb terekbe kényszerülünk, otthonainkat gyakorta másokkal is megosztjuk. Berlintől Sanghajig a legnagyobb frusztrációt az jelenti, hogy bár szeretjük a tárgyainkat, de küzdünk a rendetlenséggel. Emellett szükségünk van a személyes térre, de nehezen tudjuk megteremteni azt otthonunkban.

Az eredmények alapjául a több területre kiterjedő otthonlátogatások, online közösségek, szakértői interjúk és egy 22 ország részvételével végzett felmérés szolgált. Napvilágra került néhány meghökkentő adat is:

  • Világszerte az embereknek csaknem a fele (46%) mondja azt, hogy a legtöbb vitájuk a nappaliban szokott kezdődni.
  • Ugyanennyien (49%) mondták, hogy a viták tárgya többnyire a „rendetlenség” mibenlétéből eredő nézetkülönbség.
  • A megkérdezettek nem kevesebb mint 44%-a vallja, hogy „rossz” érzése van, ha saját teret alakít ki magának, amikor valaki másnak az otthonába költözik be.
  • Az összes válaszadó 40%-a kérdezés nélkül dobott már ki olyasmit, ami annak a tulajdona volt, akivel él.
Az IKEA arra vállalkozott, hogy betekintsen otthonokba és még mélyebbre ásson a témában, hogy lássuk, mi az, ami nem működik elég jól. Az eredmények azt mutatják, hogy a lehetséges súrlódási pontokra kell összpontosítanunk, azok keletkezésére, és új módszereket kell kidolgoznunk a leküzdésükre” – mondja Lydia Choi-Johansson, az Inter IKEA Systems kutatási specialistája.
Fontos a kalóriatartalom, de nem tudjuk, mi az
Egy új, országos kutatás szerint a magyarok számára fontos az élelmiszerek összetétele, energiatartalma, azonban a vásárlási és fogyasztási döntéseket megalapozó, a tápanyag-bevitellel kapcsolatos tudás meglehetősen hiányos.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo