Ez az, ami a világon mindenkit frusztrál

Az IKEA negyedik alkalommal készített el „Az Élet otthon” elnevezésű beszámolóját, amiből kiderül, mi okozza a legtöbb küzdelmet és frusztrációt szinte mindannyiunknak függetlenül attól, hogy a világ melyik pontján és milyen körülmények között élünk. Ez pedig a rendetlenség és a személyes tér hiánya.

A globális felmérésbe 22 országból 22 000 embert vont be a lakberendezési vállalat, így mind ez idáig a legnagyobb és legszélesebb körben végzett „Az Élet otthon” kutatási eredményekről számolhat be az IKEA. A felmérésből azokra a problémákra derül fény, amelyekkel szerte a világon küzdünk, miközben igyekszünk jobbá tenni az otthonunkat.

Kép:YouTube

A városokban költözésnek köszönhetően egyre kisebb terekbe kényszerülünk, otthonainkat gyakorta másokkal is megosztjuk. Berlintől Sanghajig a legnagyobb frusztrációt az jelenti, hogy bár szeretjük a tárgyainkat, de küzdünk a rendetlenséggel. Emellett szükségünk van a személyes térre, de nehezen tudjuk megteremteni azt otthonunkban.

Az eredmények alapjául a több területre kiterjedő otthonlátogatások, online közösségek, szakértői interjúk és egy 22 ország részvételével végzett felmérés szolgált. Napvilágra került néhány meghökkentő adat is:

  • Világszerte az embereknek csaknem a fele (46%) mondja azt, hogy a legtöbb vitájuk a nappaliban szokott kezdődni.
  • Ugyanennyien (49%) mondták, hogy a viták tárgya többnyire a „rendetlenség” mibenlétéből eredő nézetkülönbség.
  • A megkérdezettek nem kevesebb mint 44%-a vallja, hogy „rossz” érzése van, ha saját teret alakít ki magának, amikor valaki másnak az otthonába költözik be.
  • Az összes válaszadó 40%-a kérdezés nélkül dobott már ki olyasmit, ami annak a tulajdona volt, akivel él.
Az IKEA arra vállalkozott, hogy betekintsen otthonokba és még mélyebbre ásson a témában, hogy lássuk, mi az, ami nem működik elég jól. Az eredmények azt mutatják, hogy a lehetséges súrlódási pontokra kell összpontosítanunk, azok keletkezésére, és új módszereket kell kidolgoznunk a leküzdésükre” – mondja Lydia Choi-Johansson, az Inter IKEA Systems kutatási specialistája.
Fontos a kalóriatartalom, de nem tudjuk, mi az
Egy új, országos kutatás szerint a magyarok számára fontos az élelmiszerek összetétele, energiatartalma, azonban a vásárlási és fogyasztási döntéseket megalapozó, a tápanyag-bevitellel kapcsolatos tudás meglehetősen hiányos.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo