Ennyiből lehet megjavítani a legnépszerűbb magyar autókat

Egy átlagos magyar autó karbantartására közel 80 ezer forintot költ egy magyar család évente – derült ki a Bárdi Autó megbízásából készült kutatásból. 

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válaszadók 34 százaléka nyilatkozott úgy, hogy évente 25-50 ezer forint közötti összeget költ az autójára, míg 25 százalékuk 50-100 ezer forintból oldja meg az éves karbantartást. Ennél lényegesen kevesebben áldoznak 100 ezer forintnál többet az autójuk állagának megőrzésére. Azok száma is alacsony, akik 25 ezer forintnál is kevesebből tartják fenn a gépjárművüket. Mindent összevetve egy átlagos magyar autótulajdonos évi 78 ezer forintot költ a kocsijára.

Az autókarbantartási kiadásokat nagymértékben befolyásolja, hogy ki, milyen típusú személygépkocsival rendelkezik. Az autók élettartama során legtöbbet cserélt alkatrészek árait összehasonlítva a 2005-ös gyártású Suzuki Swift III. 1,3-as tulajdonosának kell a legtöbbet, csaknem 118 ezer forintot évente kiadnia karbantartásra a Magyarországon legkedveltebb, az eladási listák élén álló öt autófajta közül. Ennél húszezer forinttal kevesebből, 88 ezerből is meg lehet őrizni viszont egy 2003-as Volkswagen Golf IV. 1,4-es működőképességét.

A Bárdi Autó szakértői azt javasolják, hogy a felmerülő hibákat már a megjelenésüket követően javítsák ki, mivel a rossz alkatrészek használata további problémákat eredményezhet, amelyek már csak lényegesen nagyobb összegből szüntethetők meg.

Vakon bíznak a szervizekben a magyar autósok
A magyar autósok 98 százaléka elégedett a szervizével, amelynek megválasztásánál nem az ár, hanem a megbízhatóság és a gyorsaság a legfontosabb szempont – derült ki a Bárdi Autó országos, reprezentatív kutatásából. Az autósok több mint kétharmada kisebb, bevált műhelyekben javíttatta a négykerekűt. A bontott alkatrészek azonban már azok körében sem népszerűek, akik maguk gondoskodnak a kellékek beszerzéséről.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo