hirdetés

Elkezdtek spórolni a magyarok - mire nem fog pénz jutni?

Nem várják túl optimistán az év hátralévő részét a magyar internetezők, több mint háromnegyedük számít anyagi helyzetének romlására. A legtöbben ruhán, cipőn, utazáson és kulturális programokon, illetve tartós fogyasztási eszközök beszerzésén terveznek megtakarítani - derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet a GKID készített az eMAG megbízásából.

hirdetés

Nem túl optimistán várja az év hátralévő részét a felnőtt korú magyar internetezők, online vásárlók döntő többsége: 38-38 százalékuk (összesen 76 százalékuk) számít arra, hogy kis- vagy jelentős mértékben romlani fog anyagi helyzete az év hátralévő részében, míg változatlan viszonyokra 19 százalékuk számít, javulásra pedig csupán 6 százalék - derül ki a GKID a felnőtt korú internetezőkre reprezentatív felmérésből.

Nehéz hónapokra számítanak (Fotó: depositphotos.com)
2022 első felében egyébként kismértékben (40 százalék) és jelentősen (16 százalék) több mint a válaszadók fele tapasztalta anyagi helyzetének romlását és közel harmaduk (31 százalék) tartja azt változatlannak - javulásról 13 százalék számolt be. Idén ezeken a termékeken spórolna a legtöbb online vásárló A válaszadók a legmagasabb arányban (61 százalék) a ruházat/cipő kategóriát jelölték meg olyan termékként, amelyre az év hátralévő részében kevesebbet terveznek költeni, de sokan terveznek spórolni utazáson (58 százalék), kulturális- és élményprogramokon (53 százalék), illetve tartós fogyasztási cikkek vásárlásán (50 százalék) is. Az áremelkedések ellenére az alapvető termékek - napi fogyasztási cikkek és élelmiszer - vásárlására a netezők 39 százaléka kevesebbet tervez költeni, mindössze a válaszadók 15 százaléka szán többet az év végéig, tehát ők nem fognak kevesebbet fogyasztani. Legnagyobb bizonytalanság a kultúra és az utazás terén tapasztalható - a válaszadók negyede nem tudja eldönteni, hogyan fognak változni a szokásai ezen kiadásokat illetően. Ezeket a tanszereket rendelnék a leginkább online Mostanra a magyar internetezők nagyobb hányada (58 százalék) szokott online és hagyományos üzletben is tanszereket vásárolni, csak online saját bevallása szerint 1 százalék rendeli meg ezeket a termékeket, míg kizárólag üzletben 41 százalékuk vásárol. Az online tanszervásárlás kapcsán a legtöbben az eMAG.hu-t (42 százalék) említették tervezett beszerzési helyként, az offline áruházak közül pedig a hipermarketeket (pl. Auchan, Tesco) jelölték a legtöbben (64 százalék). A vegyesen online-offline beszerzés a leginkább jellemző a klasszikus tanszerekre, mint például a füzetekre, írószerekre, iskolafelszerelésekre, míg az okostelefon, tablet, PC esetében inkább az online rendelés dominál - legalábbis a vizsgált hazai internetezőkre reprezentatív sokaságra. A válaszok alapján az alsó tagozatos gyerekek 47 százaléka rendelkezik már okostelefonnal, ez az arány a felső tagozatra 87 százalékra emelkedik, a középiskolától felfele pedig csaknem mindenkinek van saját készüléke (99 százalék). Saját laptopja az alsó tagozatosok kevesebb mint harmadának (31 százalék), a felső tagozatosok több mint felének (56 százalék), illetve a középiskolások háromnegyedének van a válaszok alapján. Olcsóbb árért, ingyenes szállításért sok bolti vásárló is rendelne a netről Az offline tanszervásárlást a legtöbb válaszadó azért választja, mert szereti élőben megnézni a termékeket (43 százalék), 34 százalék pedig a minőséget, méreteket szereti élőben ellenőrizni, és magas arányban (33 százalék) a gyermekkel együtt vásárol, és ezért keresi fel személyesen az üzleteket. A tanszert kizárólag hagyományos üzletben vásárlók közül a legtöbben a boltinál olcsóbb árakat (53 százalék), illetve az ingyenes szállítást (39 százalék) jelölték meg olyan indokként, amely kapcsán hajlandóak lennének online rendelésre is. Az internetes iskolaszer rendelés melletti érvek közül a legtöbben a gyorsaságot, kényelmet (39 százalék), a hagyományos üzleteknél nagyobb kínálatot (34 százalék), illetve az árak egyszerűbb összehasonlíthatóságát (35 százalék) emelték ki a legtöbben. <1> A felmérés 18+ aktív internetező és online vásárló lakosság tekintetében nem, kor és lakóhely településtípusa szerint reprezentatív mintán készült, adatfelvétele 2022. augusztusában zajlott, 1847 válaszadó körében.    

hirdetés

Véleményvezér

A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

Lenne benzin, ha nem lenne ársapka. Viszont még ársapka sem kellene, ha nem zuhant volna hatalmasat a forint árfolyama.
Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László házelnökről az a benyomása a külső szemlélőnek, hogy legszívesebben be se engedné a parlamentbe az egyik ellenzéki képviselőt, hiába is választották meg teljesen törvényesen a szavazók.
Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.
Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Jó volt a termés világszerte, a túlkínálat miatt pedig legalább 50 százalékot esett az avokádó globális ára.
Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo