Elkezdtek spórolni a magyarok - mire nem fog pénz jutni?

Nem várják túl optimistán az év hátralévő részét a magyar internetezők, több mint háromnegyedük számít anyagi helyzetének romlására. A legtöbben ruhán, cipőn, utazáson és kulturális programokon, illetve tartós fogyasztási eszközök beszerzésén terveznek megtakarítani - derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet a GKID készített az eMAG megbízásából.

Nem túl optimistán várja az év hátralévő részét a felnőtt korú magyar internetezők, online vásárlók döntő többsége: 38-38 százalékuk (összesen 76 százalékuk) számít arra, hogy kis- vagy jelentős mértékben romlani fog anyagi helyzete az év hátralévő részében, míg változatlan viszonyokra 19 százalékuk számít, javulásra pedig csupán 6 százalék - derül ki a GKID a felnőtt korú internetezőkre reprezentatív felmérésből.

Nehéz hónapokra számítanak (Fotó: depositphotos.com)
2022 első felében egyébként kismértékben (40 százalék) és jelentősen (16 százalék) több mint a válaszadók fele tapasztalta anyagi helyzetének romlását és közel harmaduk (31 százalék) tartja azt változatlannak - javulásról 13 százalék számolt be. Idén ezeken a termékeken spórolna a legtöbb online vásárló A válaszadók a legmagasabb arányban (61 százalék) a ruházat/cipő kategóriát jelölték meg olyan termékként, amelyre az év hátralévő részében kevesebbet terveznek költeni, de sokan terveznek spórolni utazáson (58 százalék), kulturális- és élményprogramokon (53 százalék), illetve tartós fogyasztási cikkek vásárlásán (50 százalék) is. Az áremelkedések ellenére az alapvető termékek - napi fogyasztási cikkek és élelmiszer - vásárlására a netezők 39 százaléka kevesebbet tervez költeni, mindössze a válaszadók 15 százaléka szán többet az év végéig, tehát ők nem fognak kevesebbet fogyasztani. Legnagyobb bizonytalanság a kultúra és az utazás terén tapasztalható - a válaszadók negyede nem tudja eldönteni, hogyan fognak változni a szokásai ezen kiadásokat illetően. Ezeket a tanszereket rendelnék a leginkább online Mostanra a magyar internetezők nagyobb hányada (58 százalék) szokott online és hagyományos üzletben is tanszereket vásárolni, csak online saját bevallása szerint 1 százalék rendeli meg ezeket a termékeket, míg kizárólag üzletben 41 százalékuk vásárol. Az online tanszervásárlás kapcsán a legtöbben az eMAG.hu-t (42 százalék) említették tervezett beszerzési helyként, az offline áruházak közül pedig a hipermarketeket (pl. Auchan, Tesco) jelölték a legtöbben (64 százalék). A vegyesen online-offline beszerzés a leginkább jellemző a klasszikus tanszerekre, mint például a füzetekre, írószerekre, iskolafelszerelésekre, míg az okostelefon, tablet, PC esetében inkább az online rendelés dominál - legalábbis a vizsgált hazai internetezőkre reprezentatív sokaságra. A válaszok alapján az alsó tagozatos gyerekek 47 százaléka rendelkezik már okostelefonnal, ez az arány a felső tagozatra 87 százalékra emelkedik, a középiskolától felfele pedig csaknem mindenkinek van saját készüléke (99 százalék). Saját laptopja az alsó tagozatosok kevesebb mint harmadának (31 százalék), a felső tagozatosok több mint felének (56 százalék), illetve a középiskolások háromnegyedének van a válaszok alapján. Olcsóbb árért, ingyenes szállításért sok bolti vásárló is rendelne a netről Az offline tanszervásárlást a legtöbb válaszadó azért választja, mert szereti élőben megnézni a termékeket (43 százalék), 34 százalék pedig a minőséget, méreteket szereti élőben ellenőrizni, és magas arányban (33 százalék) a gyermekkel együtt vásárol, és ezért keresi fel személyesen az üzleteket. A tanszert kizárólag hagyományos üzletben vásárlók közül a legtöbben a boltinál olcsóbb árakat (53 százalék), illetve az ingyenes szállítást (39 százalék) jelölték meg olyan indokként, amely kapcsán hajlandóak lennének online rendelésre is. Az internetes iskolaszer rendelés melletti érvek közül a legtöbben a gyorsaságot, kényelmet (39 százalék), a hagyományos üzleteknél nagyobb kínálatot (34 százalék), illetve az árak egyszerűbb összehasonlíthatóságát (35 százalék) emelték ki a legtöbben. <1> A felmérés 18+ aktív internetező és online vásárló lakosság tekintetében nem, kor és lakóhely településtípusa szerint reprezentatív mintán készült, adatfelvétele 2022. augusztusában zajlott, 1847 válaszadó körében.    

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo